16: Confused

183 8 0
                                    

______________________________________

Before...

"Kau patut bersyukur Oh Sehun" ujar Kris perlahan.

"Wea??" Soal Suho tidak terima.

"Mangsa terakhir ChanYeol, mati... Mayat itu, bahagian bawahnya hampir tak berbentuk saat dikerjakan Chanyeol, situasi dia masa tu macam nilah... Hanya sahaja kitaorg tak ada dekat rumah waktu tu"

Mereka terdiam dan saling berpandangan sesama sendiri. Kini mereka telah terbongkar satu lagi sifat ChanYeol yang tersembunyi. Sehun tahu yang dia harus tabah dan kuat untuk menghadapi diri Chanyeol selepas ini. Moga sahaja dia bisa bertahan, berharap sahaja.
______________________________________

2 hari sudah berlalu sejak kejadian Sehun hampir dirogol oleh kekasihnya sendiri. Selama itu juga ChanYeol seakan menghindari dirinya. Sehun tahu, dia bukanya bodoh. Sama seperti sekarang, mereka sedang bersama bersiap, sehun ingin ke sekolah dan Chanyeol berkerja. Sehun sudah selesai namun ChanYeol masih lagi berdiri di hadapan cermin dengan Tali leher tergantung di lehernya.

Dia tahu yang ChanYeol sedang melihat dirinya melalui pantulan cermin di hadapannya. Pancaran rindu di matanya. Walau mereka duduk di dalam satu bilik yang sama, namun tiada interaksi atau sentuhan fizikal di antara​ mereka.

ChanYeol tidur saat Sehun sudah terlena dan bangun sebelum sehun membuka matanya. Sungguh Sehun rindu dengan sentuhan ChanYeol pada dirinya.

{ChanYeol POV}

Aku lihat dirinya melalui pantulan cermin. Rasa bersalah makin menguasai diriku. Walaupun dia beritahu padaku yang dirinya baik, tapi Aku tetap tidak boleh maafkan diriku.

Aku lihat dia berjalan ke arahku dan memusingkan tubuh Aku melihat ke arahnya. Tangannya lincah memakaikan Tali leher yang tergantung di leherku.

"I miss you" lirihnya sambil tetap mengikat Tali leher. Bohong jika Aku tidak merindui dirinya juga. Ingin Aku membalas, namun mulut ini terkunci.

"I'm fine channie... Stop leaving me alone" ujarnya lagi dan mendongak, melihat tepat ke anak mata aku. Kedua tanganya yang diletakkan di dada aku capai. Tanganya aku kucup dan juga dahinya sekilas sebelum aku pergi meninggalkan dia seorang di dalam bilik.

Aku pohon bertahanlah SeHun... Aku akan kembali selepas rasa diri ini sedia. I'm promise.
 

{ChanYeol POV END}


Sehun melihat ke arah pintu,di mana Chanyeol pergi meninggalkan dirinya sendirian di dalam bilik. Masih terasa lagi kehangatan bibir kenyal Chanyeol di tangan dan dahinya.

...

...

...

ChanYeol​ sendirian di dapur, menunggu ahli yang lain tiba untuk bersarapan bersama. ChanYeol sedang asyik menghirup kopi di hadapannya sambil tanganya sibuk menaip di telefonnya.

"Alone??" Soal satu suara, ChanYeol mendongak, melihat ke arah hadapan.

"Sehun eodissoe?" Soal lelaki itu lagi dan berjalan ke arah Chanyeol, berhenti di sebelahnya dan memegang bahu ChanYeol perlahan.

"Kau nak apa sebenarnya Suho?" ChanYeol bersandar dan melihat ke arah Suho yang berdiri di sebelahnya.

Tangan Suho merayap ke arah dada bidang Chanyeol dan mengusapnya perlahan dengan pandangan yang mengoda. Bibir bawahnya digigit perlahan. Pembantu rumahnya masih lagi diam di tempat mereka, namun menunduk takut untuk melihat kelakuan majikan mereka. /Walau hati meronta mahu 😂/

What's wrong with ChanYeol?!  [COMPLETE]Where stories live. Discover now