bab 17

46.1K 1.2K 78
                                    

Bab 17
"Kau masalah aku sebenarnya." Kata Tengku Adam sambil memasukkan jarinya ke dalam poket seluar slacknya.

"Apa kena mengena dengan aku pulak?" Soal Farah Husna hairan dengan jawapan yang diberikan oleh Adam. Sedikit cuak dia rasakan saat ini bila berdua dengan Adam. Aura negetif Tengku Adam sungguh berbahang.

"Kau dah lupa ke yang kau tu isteri aku?" kata Tengku Adam dengan serius. Sekarang ni dia terasa tercabar apabila Farah Husna menigikan suara kepadanya.

"Habistu bukan kau cakap---"belum habis Husna menyudah kan kata katanya. Tersentak dia apabila Tengku Adam menolak dirinya sehingga terdorong ke diding. Sakit rasa di belakang nya apabila hentakan Tenku Adam berikan akibat penolakkan tubuhnya ke dinding.

Tengku Adam mencengkam bahu Husna dengan begitu kuat . Mata mereka bertembung seketika sehingga memyebabkan Tengku Adam merasa sesuatu yang aneh muncul di hatinya. Mata bersinar itu seakan memberikan perasaan yang tidak dia mengerti.

Dilepaskan cengkaman dari bahu Husna lalu menolak tubuh Husna ketepi. Dilangkahkan kakinya untuk pergi meninggalkan Husna sendirian di dalam ruangan meeting room. Sempat dia mleraikan ikatan tali leher yang seakan menganngu saluran pernafasannya.

Farah Husna yang sedikit terkejut diperlakukan sebegitu oleh Tengku Adam pantas menyetuh bahunya yang terasa sakit dan perih saat ini, apabila di cengkam kuat oleh Tengku Adam. Digerak gerakkan bahunya akibat rasa kebas.

"Gila ke apa mamat ni".kata Farah Husna geram, sambil mengambil fail yang berada di atas lantai lalu beredar dripada ruangan meeting room.

Farah Husna tidak habis menyumpah Tengku Adam di dalam hatinya. Tidak kiralah dia mengutuk suaminya sendiri. Apa yang dirasakan oleh nya saat ini adalah bengang yang terlampau kepada Tengku Adam.

Sedang leka husna meyumpah Tengku Adam tiba tiba terdengar suara nya di panggil...

"Unaa.!!!"laung Farid lalu pergi mendapatkannya..

Husna sedikt terkejut bila Farid datang kearahnya "aishh, bala sorang lagi ni". Tidak sempat dia hendak melarikan diri apabila Farid sudah terlebih dahulu mengejar dan berdiri di depannya. Tersemput semput lelaki itu.

"Awak sihat?" Farid kekok untuk memulakan percakapannya dengan Husna. Di gosok gosok lehernya bagi menghilangkan rasa kekok.

Husna hanya sekadar mengangguk. Tanda dia segan apabila Farid tiba tiba menyoalkan tentang kesihatan nya. Kenapa sekarang ni dia merasakan sanggat kekok.

"Awak ada masa tak ?"soal Farid kembali sambil terangguk angguk kepala lelaki itu menunggu jawabannya.

Husna melihat jam di pergelangan tanganya dan sekadar mengganguk. Entah kenapalah kepalanya rajin untuk mengangguk.

"Kalau macam tu jom kita ke cafe sebentar".kata Farid riang sambil diikuti oleh Husna, tak habis habis senyuman lengkang di bibir lelaki kacak itu.

Gelagat mereka berdua diperhati tajam oleh Tengku Adam yang mengawasi mereka berdua dari atas. Satu senyuman terukir dibibirnya. "Kalau dah sundal, akan tetap jadi sundal" kata Adam dalam hatinya sambil menungkat tangganya di koridor tingkat atas.

 "Kalau dah sundal, akan tetap jadi sundal" kata Adam dalam hatinya sambil menungkat tangganya di koridor tingkat atas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
WANITA KESAYANGAN TENGKU ( TERBIT)Where stories live. Discover now