Part 9

136 11 2
                                    

Kini sudah genap 3 bulan selepas insiden itu. Wonho tak akan pernah melupakannya kerana dia menganggap dirinya yang bersalah kerana telah menyebabkan Hyungwon terkorban dalam kejadian itu.

Dia tak sanggup melihat Hyesun terus terusan membencinya lalu dia mengambil keputusan untuk menyambung pelajaran di Tokyo.

Walaupun begitu, Puan Shin tak membenarkan anak tunggalnya meneruskan niat itu. Sudah berulang kali dia memujuk, namun keputusan Wonho sukar diubah.

Puan Shin : Yeoboseyo, Hyesun. Mak cik nak mintak tolong boleh? * Puan Shin menelefon Hyesun pada suatu hari.

Hyesun : Nae mak cik. Apa yang boleh Hyesun tolong? *tanya Hyesun.

Puan Shin : Tolong pujuk Wonho supaya tak pergi ke Tokyo. Mak cik tak nak kehilangan dia. Dialah satu-satunya anak mak cik. Tolong ya Hyesun... * kata Puan Shin sambil menangis.

Hyesun terkejut besar. Tak sampai hati pulak nak menolak tapi...


∞∞∞∞∞∞


Hyesun : Noona terima.

kata-kata Hyesun membuatkan Wonho keliru.

Wonho : Apa yang noona terima? Wonho tak faham lah. * ujar Wonho.

Tiba-tiba saja hatinya berdebar apabila mendengar kata-kata Hyesun.

Hyesun : Kan dulu kamu pernah ajak noona kahwin dengan kamu. Sekarang noona dah bagi jawapannya. * jawab Hyesun, dengan senyuman plastik.

Wonho : Jinjja? Gomawo noona!! * Wonho menjerit kegembiraan.

Dia tak sangka Hyesun akan terima lamarannya! Ini semua bagaikan mimpi yang terlalu indah.

Hyesun : Tapi, Wonho kena janji tau. Wonho kena batalkan niat untuk sambung belajar kat Tokyo tau. * tambah Hyesun lagi.

Wonho : Arasseo noona. Anything for you! * kata Wonho

Wonho : Hmm...nanti kalau dah kahwin...tak boleh panggil noona lagi. Panggil 'sayang' maybe? huhu... * sekali lagi hati Wonho berbisik.

Di sisi lain, hati Hyesun berasa amat hancur. Dia lakukan semua ini supaya Wonho tak jadi pergi ke Tokyo dan...demi pesanan Hyungwon yang terakhir

◈◈◈◈◈◈◈◈◈◈◈

Wonho: yuhoooo....

Author: asal kau suka sangat nie

Wonho: knape x boleh ke 😏

Author: aq tak ckap pon x blh 😜 yelk
Dah aq nak gi mkn kau nak pesan ape2 ke?

Wonho: Aq nak ramyeon bolh?

Author: Menu lain tak de ke 😒

Wonho: x de 😎 dah gi beli cpt

[C] Dia Suami Aku! ✔Where stories live. Discover now