18 ^ youngest masters

8.6K 647 130
                                    




There are six updates from me, for this Zills Adaras. Starting.... now! ʘ ͜ʖ ʘ

Keep voting and commenting ʕᴥ ʔ 

And thank you for the quick votes kat bab sebelah (≖ᴗ≖✿)

________


Makayla tergolek, meniarap, make a mess of her bed. Tengah sedap bergolek malas, iPhone berdering. Dari. Abang Cass! Rindu this brother!

"Hellloooooooo~~!"

Cassiel jauhkan phone dari telinganya. "Woi, langsuir kau eh?"

Terus Makayla menjerit. Cassiel hanya gelak.

"Kenapa abang call? Sekarang dah 5 petang. Sana... oh abang tengah breakfast ke?" Makayla bertanya dalam dia meniarap.

Cassiel cuma iya. Tangannya laju membutangkan kemeja, mengetatkan cuff lengan kemeja. Dibaiki tali leher dengan iPhone dikepitkan di antara bahu dan telinganya. Bila sudah kemas, baru dipegang iPhone dengan tangan kanan. Sambil lalu, dicapai coat yang sudah tersangkut.

"Abang dekat tempat this... family of Fayra." Cassiel menjawab biasa. Makayla terus bangun dari meniarapnya. "Apa? Abang jumpa mak bapak dia lagi?" Cassiel cuma em saja. "Kenapa? Ada apa-apa ke?" Makayla laju bertanya.

Cassiel melangkah keluar. Hanya angguk pada orang-orang yang bersuit hitam yang menjaga estet ini di sepanjang jalannya. "Abang tidur sini semalam. Sebab adik Fayra baru sambut birthday. She's 5. Dia ajak abang. Ald pun ada sekali."

Makayla terdiam mendengarkan itu. Berdasarkan apa yang Abang Cass menyampaikan, Abang Cass memang rapat, rapat, rapat-rapat-rapat dengan keluarga kakak cantik itu. Tak mustahil, one day. Kitorang semua akan datang kenal that family juga.

"Em, abang. Abang suka Kak Fayra ke?" Makayla bertanya perlahan. Cassiel diam kejap. Senyum pada mereka yang berselisih dengannya. "Kenapa tanya camtu?" Makayla muncung. "Saja."

Cassiel senyum sikit. Makayla teringat sedikit perbualan daddy and mommy berkenaan abangnya ini. "Kalau abang tak suka, jangan buat tau. Takde sape paksa abang. Abang just enjoy jelah." Makayla berkata perlahan.

Cassiel terlepas ketawa kecil. "Kayla si adik abang yang terchenta." Makayla sengih mendengarkan itu. "Abang enjoy lah ni. Em, abang just do apa yang umur macam abang do. So, jangan risau. Abang okay jelah."

Makayla em mendengarkan itu. Dan kemudian, baru senyum ."Okaylah, abang! Taknak kacau. Makayla nak turun bawah nak tengok drama Melayu. Nak tengok dorang jadi bodoh berebut lelaki. HAHAHA."

Cassiel terlepas ketawa juga. "Tapi, jangan lupa. Reply WhatsApp Azid tu. Abang malas nak amik tau sangat hal kau ni. Tapi, siapa tak sayang adik perempuan, kan?" Cassiel hehehe di hujung ayat.

Makayla ketawa. "I love you, Abang Cass. Muah!" Cassiel dan Makayla sama-sama ketawa. Gedik cara Makayla berkata. Cassiel letak phone ke dalam poket seluar. Cassiel pandang air yang berpancuran dari si lady angel di fountain itu.

Cassiel pandang ikan. Pandang ukiran lady angel. Pandang air yang kelihatan berkilau dengan suasana pagi yang terang. Cassiel teringat apa Hannah pernah ceritakan padanya.

"Aku ada makcik. Suami dia. Kira pakcik aku lah, kan?"

Cassiel tersenyum tanpa sedar. Apa relevan dimulakan ayat dengan makcik. Jika mahu menyampaikan mengenai pakciknya? Haha.

ZILLS AND ADARASWhere stories live. Discover now