"Chervyle...,"panggil mak cik Dyena perlahan dengan suara yang bergetar.
Muka Chervyle yang merah semakin hilang warnanya dan terus bertukar pucat. Ayrend masih diam sambil mengetap giginya.
"Ikut aku sekarang!"jerit mak cik Dyena tiba-tiba. Lalu wanita itu bangun dan terus meluru ke arah Chervyle dengan laju.
Tangan Chervyle disambar pantas lalu pergi ke dapur. Chervyle semakin gelisah. Apa yang mak cik Dyena akan buat kepadanya? Dia bingung.
Ayrend yang melihat tingkah laku ibunya terus mengikuti mereka dengan pantas.
"Cherryle! Kau turun sekarang!"jerit mak cik Dyena sekali lagi.
Chervyle gelisah lagi. Tangannya masih dalam genggaman Mak Cik Dyena yang kuat. Tua-tua pun kuat macam ni?
"Ya. Ada apa Mak Cik Dyena?"tanya Cherryle gelisah. Kepalanya dijenguk ke bahagian ruang tamu tingkat bawah.
Adden terus turun ke bawah meninggalkan Cherryle yang berada di beranda.
"Kau turun sekarang!"jeritan mak cik Dyena membingitkan semua yang berada dalam rumah itu.
Tanpa membuang masa, gadis itu terus turun ke tingkat bawah. Kakinya laju pergi ke dapur dimana tempat wanita itu menjerit.
"Ad... Ada apa, mak cik?"tanya Cherryle gagap. Matanya dikalih kepada adiknya.
Muka adiknya jelas ketakutan. Air mata gadis itu bertakung di tubir matanya.
"Kau berani tipu aku! Aku dah tau yang adik kau ni kaum Ancarnelion! Kau berdua akan terima balasannya!"lantang suara mak cik Dyena menerjah pendengaran kembar itu.
Cherryle terkejut. Betulkah? Apa yang patut dia buat?
"Sekarang kau dua-dua, macam mana pun akan kena bunuh dari aku!"jerit mak cik Dyena lalu menyambar pergelangan tangan Cherryle.
Adden dan Ayrend tidak tahu apa yang patut mereka buat. Mereka ingin menghalang tetapi...
"Ergh! Lepaskan!"marah Ayrend tiba-tiba. Cherryle dan Chervyle terus berpaling ke arah Ayrend dan Adden.
Mereka berdua sudah dipegang oleh satu gergasi besar yang berwarna hitam. Mereka langsung tidak mampu mengatasi kekuatan gergasi itu.
"Aku tahu perkara ni akan terjadi. Jadi, aku dah upah gergasi besar yang boleh halang korang berdua...,"beritahu Layna sinis.
Mak cik Dyena pula menolak Cherryle dan Chervyle ke lantai. Kembar itu jatuh terjelopok atas lantai.
Cherryle terus memeluk Chervyle dengan kemas. Sungguh mereka takut dengan perubahan mak cik Dyena. Apakah nasib yang menimpa mereka?
Mak cik Dyena bergegas ke arah rak pinggan mangkuk. Kemudian, wanita itu terus mengambil sebilah pisau besar. Si kembar itu terkejut.
"Ap... Apa... Mak cik nak... Buat ni?"resah Cherryle. Chervyle sudah terketar-ketar.
"Kan aku dah kata! Aku akan bunuh korang kalau korang ni kaum Ancarnelion! Kau berdua tak patut hidup! Korang mesti kena bunuh!"jerit mak cik Dyena kurang waras.
Tangan mak cik Dyena yang memegang pisau sudah dihayunkan tepat ke arah Cherryle yang sedang memeluk adiknya. Chervyle terkejut.
Cherryle pantas menutup matanya. Pada saat ini, dia menyesal. Kenapa dia tidak mengambil kesempatan untuk lari bersama adiknya sebelum ini?
Zupp!
Perit... Panas... Pedih... Pedih... Sangat pedih...
Cherryle membuka matanya perlahan-lahan. Matanya membulat.
"Chervyle!"
Bersambung.....
(Sorry lah kalau boring chapter kali ni..🙇.. saya akan berusaha lagi...🙏)
YOU ARE READING
DIFFERENT TWIN │ ✓
FantasyChervyle dan Cherryle ialah adik-beradik kembar yang berbeza kaum. Mereka merupakan anak kepada Elene dan Reil. Elene dari kaum Ancarnelion yang telah terperangkap dalam cinta terlarang bersama Reil dari kaum Decornelion telah melahirkan kembar yang...