part 8

10.4K 299 6
                                    

Berlangsungnya perkahwinan Balqis dan Johan. Balqis menahan air mata tetapi mengalir jugak akhirnya. Johan hanya mampu senyum terpaksa kepada tetamu. Tetamu berfikir Balqis menangis kegembiraan. Mereka berdua nampak cantik  sedondon. Semua tetamu suka akan mereka berdua. Balqis berdoa majlis ini cepat habis.

Semakin petang semakin ramai tetamu yang pulang. Seorang perempuan datang hampir dan tiba2 memeluk lengan Johan.

"Johan. Why you do this to me? You promise want to marry me?" Kata perempuan itu.

"Hey. Diana!! You tak malu ke peluk suami orang? I dah kahwin. And one more bila masa I janji dengan you I nak kahwin dengan You? You je perasan lebih. Dah lah, bukan I tak tahu perangai you macam mana. Pergi balik lah Diana. Aqis jom masuk." Johan menarik tangan Balqis.

"Eh. Lepas lah. Why you buat dia macam tu? Dia ada perasaan kot. Cuba layan dia elok. Ke you ni mmg tak tahu nak hormat perempuan?" Marah Balqis.

"Aqis! Please I tak nak gaduh dengan you. I penat. Please jgn ganggu I." Kata Johan. Balqis terdiam dengan kata2 Johan tadi. Nampak Johan seperti marah sangat2.

Malam itu sepatutnya menjadi malam yang manis untuk pasangan pengantin. Tetapi tidak bagi Balqis. Mereka tidur dalam satu bilik tetapi berasingan tempat. Balqis hanya menangis mengenangkan hidupnya yang akan datang.

Johan dan Balqis mengemas barang untuk mereka pindah ke rumah Johan. Balqis mula berasa sedih untuk berpisah dengan mak dan ayahnya.

"Balqis. Ini suami kamu. Tanggungjawab kami pada suami kamu. Insya Allah Johan boleh lindungi kamu bila kami dah tiada nanti." Kata ayah Balqis.

"Apa ayah cakap ni? Mak dengan ayah sentiasa dengan Balqis." Balqis mula mengalir air mata. Johan dan Balqis salam mak dan ayah. Mereka berdua masuk ke dalam kereta. Seperti biasa hanya radio sahaja berceloteh.

"How I can get your heart?" Tiba2 Johan bersuara.

"You never get it." Balqis menjawab dengan keras.

"I will. How ever the way. I will get it." Jawab Johan dengan yakin.

Balqis tidak melayan Johan. Mereka berdua tiba di sebuah apartment yang sangat Balqis tahu.

"You stay at here?" Tanya Balqis pelik.

"Yes." Jawab Johan pendek. Johan melangkang dengan laju sambil membawa barang2 mereka.

"Hey! Tunggu lah." Balqis menjerit apabila melihat Johan sudah sampai lift. Balqis mula terfikir. Yang dia asyik bertembung dengan Johan disekitar2 kawasan aparment itu. Rupanya Johan tinggal satu apartment dengannya.

Mereka tiba di tingkat 3. Balqis mula berdebar dan mereka tiba di depan sebuah bilik bernombor 304.

"What?!!!" Balqis tiba2 menjerit.

"Ehh. Kenapa ni??? Buat terperanjat I je." Johan terpinga2 dengan Balqis.

Mr.Doctor vs Mrs.Engineer [Completed]Where stories live. Discover now