Info Boek

402 45 0
                                    

sedikit info pasal bagaimana manuskrip korang di pilih since ramai tanya takkan lah mak cik nak terang satu satu, kalau faham terus tak apa ni kena dua tiga kali terang balik baru faham tu pun masih blur hm noob.

okay, pemilihan manuskrip ini terbahagi kepada tiga peringkat iaitu peringkat pertama, peringkat semi-final dan peringkat final ha macam mana tu? kau sabajap mak cik nak terang ni.

peringkat pertama

peringkat pertama di mana kamu akan hantar 3 bab pertama kepada kami untuk penilaian dari pihak panel, ambil masa dalam 2-3 minggu juga lah sebab kita check sekali gus setiap manuskrip yang kita dapat jadi kalau kamu ;

gagal - maka memang gagal di situ sahaja, move on dan pergi tulis manuskrip yang lebih menarik, mantap dan tak mainstream baru naik bulu roma panel baca manuskrip kau!

berjaya - akan diminta untuk menghantar manuskrip penuh untuk semi-final.

peringkat semi-final

bila kamu dah berjaya ke peringkat semi-final ni tak semestinya novel kamu akan terus diterbitkan, why? kenapa? wae? sebab yang paling umum ialah plot twist dan cliffhanger (kami utamakan happy ending hekhek) 3 bab pertama dah elok dah tiba-tiba banyak misleading, plot huru-hara (sometime yang rushing siapkan manuksrip uuu take your time babe) peringkat semi-final ini lah antara hidup dan mati bias kamu jadi pastikan plot cun, ending biar main cast bahagia teruk!!!

peringkat final

jadi kamu pun berjaya ke peringkat final bersama beberapa penulis lain yang manuskrip juga dipilih ke peringkat final, aduh sengitnya! bagaimanakah pemenang di pilih?

80% keputusan dari panel
20% keputusan dari pembaca (kami akan buka voting poll untuk undian dari pembaca)

bilangan pemenang adalah rahsia dan buku akan diterbitkan mengikut urutan pemenang, amboi dah macam mentor!




jadi begitu lah proses pemilihan manuskrip oddinary book yang sangat complicated tapi penerbitan lain lagi complicated, kau pe tahu? okay sampai di sini sahaja bebelan mak cik, para noobers ada nak tanya soalan ke? komen je lah.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 06, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Pencarian Manuskrip Pertama!Where stories live. Discover now