6 : Forget about me (ChanHo) [2]

363 8 22
                                    

______________________________________

Before...

Suho berjalan masuk kedalam bilik dia dan Chanyeol. Menghiraukan rakan se-agensinya, menutup pintu itu, dan baring bersebelahan dengan ChanYeol. Memeluk tubuh kekar itu erat, menyembunyikan wajahnya pada dada bidang Chanyeol.

"Mianhei.. salah hyeong sebab tidak peka"

.

.
______________________________________

Seoul, south Korea

ChanYeol bersantai di ruang tamu, tanganya lincah menekan remote, mencari siaran yang menarik perhatiannya. Sehun dan D.O sibuk dengan pengambaran drama mereka, Xiumin, Chen dan Baekhyun bersedia untuk comeback mereka. Lay berada di China sekarang.

Hanya dirinya, Suho dan Kai sahaja yang berada di dorm. Kai sedang tidur di dalam biliknya sementara Suho berada di dapur. Entah apa sang leader itu buat, Chanyeol malas untuk ambil tahu.

"Chanyeol-ah..." Panggil Suho, sebelah tangannya membawa secawan teh, manakala tangan kirinya memegang pinggangnya. ChanYeol melihat ke arah Suho, turun ke perutnya yang sudah membuncit. Sedar atau tidak, kandungan Suho sudah mencapai 9 bulan, dan boleh melahirkan bila-bila masa sahaja sekarang. ChanYeol mengambil cawan teh itu dari Suho dan diletakkan di atas meja. Perlahan Suho melabuhkan punggungnya bersebelahan dengan ChanYeol.

Adakah ChanYeol sudah berubah? Jawapanya tidak! Dia tetap melayan Suho dengan dingin dan hanya berinteraksi dengan isterinya seandainya perlu. Tanpa sengaja, siaran di televisyen memaparkan bulgogi

ChanYeol melihat ke arah Suho, matanya seakan ​bersinar melihat bulgogi itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ChanYeol melihat ke arah Suho, matanya seakan ​bersinar melihat bulgogi itu. Tapi kembali menghembuskan nafasnya berat, seakan tidak dapat makan makanan itu. Tanganya mengusap sayang perutnya dan bangun meninggalkan Chanyeol sendirian di ruang tamu, berlalu ke bilik mereka.

"Yeon-in ah... (Sweetie), kamu nak makan bulgogi?" Suho berbicara dengan embrio dalam kandungannya. Suho tersenyum saat merasakan anaknya bergerak aktif.

"Eotteohge?? Mommy tak boleh keluar sekarang... Sabar Yeon-in, kita tunggu Kyungsoo samchon pulang, nanti mommy minta dia buatkan" balas Suho lembut.

Cklek...

"Yeol? Eodiga?" Suho melihat ke arah Chanyeol yang sedang memakai mask dan jaketnya​. Kaca mata hitam disarungkan dan mengambil kunci kereta miliknya.

"Aku nak keluar sekejap.... Kau duduk dorm" arah Chanyeol tegas. Namun tanganya terulur untuk mengusap perut Suho yang semakin membuncit itu. Bohong kalau dia tidak rasa tendangan anaknya dalam perut Suho.

"Aku pergi dulu"

Suho memerhatikn ChanYeol hingga hilang di sebalik pintu. Sudut bibirnya terangkat.

𝑬𝑿𝑶 𝑪𝒐𝒖𝒑𝒍𝒆 𝑭𝒂𝒏𝒇𝒊𝒄𝒕𝒊𝒐𝒏.Where stories live. Discover now