KITTY KITTY

1.3K 45 4
                                    


Izzah dan Yuka baru pulang dari bermain badminton di bawah flat tempat tinggal mereka. Mereka suka bermain badminton paada waktu malam. Itu adalah sukan malam mereka selepas pulang dari kerja. Adakalanya mereka akan bermain sehingga hampir lewat malam. Gelanggang itu di temani cahaya lampu spotlight sehingga jam 11:45pm.

Keesokan harinya seperti biasa malam itu selepas pulang dari kerja dan berehat sebentar di rumah, mereka turun ke bawah dan bermain badminton bersama teman yang lain.

Selesai bermain, mereka pun berlalu pulang. Namun kali ini mereka menggunakan jalan yang lain. Buka jalan yang selalu mereka lalui. Mereka sengaja jalan tempt itu untuk berjalan-jalan dan tukar selera.

Sambil bercerita dan bergurau senda, tiba-tib mereka terlihat sesuatu di depan mereka. Di bawah sepohon pokok yang rendang ada seekor kucing comel yang berbelang hitam sedang berehat. Kucing itu membelakangi mereka dan ekornya di goyang-goyangkan.

"Ehh... comelnyaa. Meoww~ Kitty kitty~~" Puji Izzah yang memang pencinta kucing.

Yuka merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan kucing tersebut. Kucing yang biasa akan mengiaw atau lari apabila mendengar ada manusia yang datang menghampirinya. Tapi, kucing ini sebaliknya. Dia cuma diam di sana dan tidak mengiaw pun.

Baru sahaja Izzah hendak menyentuh kucing tersebut. Yuka menghalangnya dan menarik pergelangan tangan Izah untuk pergi dari situ.

Izzah meronta dan marah.

Yuka membisikkan dekat telinga Izzah dengan perasaan aneh yang dia rasakan sebentar tadi.

Izzah berhenti meronta. Perlahan mereka serentak memusingkan kepala mereka ke belakang dengan hati yang berdebar-debar.

Kucing itu terapung di udara. Matanya berwarna merah dan dia sedang memandang tajam ke arah Izzah dan Yuka. Senyuman kucing itu terukir sampai ke telinga dan itu sangat mengerikan. Perlahan dia mengeluarkan suaranya.

###############################################################################

English version

Izzah and Yuka just returned from playing badminton under the flat where they lived. They love playing badminton at night. It was their evening sports after coming home from work. Sometimes they will play until late at night. The court is accompanied by spotlight light bulbs until 11:45 pm.

The next day as usual that night after coming home from work and resting at home, they dropped down and played badminton with other friends.

Finished playing, they went home. But this time they used another way. Open the path they always go through. They intentionally stroll the way for a walk and change instinct.

As they were talking and joking, they suddenly saw something in front of them. Under a short tree there there was a cute black cat lying under the tree. The cats turned back on them and the cat tail were shaking.

"Ehh ... cute .. Meoww ~ Kitty kitty ~~" Praise Izzah who is a cat lovers.

Yuka feels something is wrong with that cat. Ordinary cats will run or replying back when they hear someone coming to him. But this cat is the opposite. Just stayed there and did not even look at them.

When Izzah just want to touch that cat. Yuka blocked her and pulled Izah's wrist to go from there.

Izzah getting mad and dissapointed.

Yuka whispered close to the Izzh's ears with a strange feeling that she felt for a moment.

Izzah stops fighting. Slowly they twist their heads backwards with a pounding heart.

The cat was floating in the air. His eyes are red and  looking sharp towards Izzah and Yuka. The smile of this cat is engraved wide until near the ear and it is very horrible. Slowly that cat pulled out her voice.

"Kitty.... kitty??"


SHORT HORROR STORY COLLECTION 2018Where stories live. Discover now