1st Puasa

3.8K 474 433
                                    


.

..

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kitong! Tong! Tong! Tong! Tong!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kitong! Tong! Tong! Tong! Tong!

           Taeyong mengetuk-ngetuk punggung kuali dengan sekuat hatinya, dengan harapan ahli 'NCT gotta go get’em' bangun sahur.

"Woihh bangun lah anak-anakku! MACAM MANA KITA NAK BANGKIT NIH WOIH!" Jerit Taeyong sambil tangan masih memukul kuali dengan senduk serba guna yang dibeli dari Renjun.

Kenapa senduk serba guna?

*iklan jap- ditaja oleh Renjun*

     Bak kata Saiful Renjun, selain memasak, senduk ini juga boleh diguna untuk memukul orang sampai masuk I.C.U, boleh juga untuk menjadi cebok sekiranya kolah surau tidak menyediakannya, dan boleh digunakan di jamban serta senduk serba guna ini juga berfungsi untuk menyatu padukan ahli NCT. Macam mana nak satukan ahli NCT? Haa... dengan cara panggil sahur macam yang Fattah Taeyong sedang lakukannya ini.

          Kalau sesiapa yasayang (readers) nak, boleh pm tepi dengan add id wicet Renjun :
@epulrjnmoneyyybij #semuaadajual

         Okay gais, berbalik pada cerita Sahur, beberapa ahli NCT sudah bangun dan menolong Kun yangs sedang sibuk memasak di dapur. Mereka adalah maknae line, iaitu Jeno, Chenle, Jisung dan Mark.

"Kun hyung masak apa?" Tanya Jisung sambil mengosok-gosok matanya.

Kun hanya tersenyum.

"Masak sambal tumis udang." Jawab Jaemin yang sedang bertungkus lumus mengetuk cili menggunakan lesung batu. Alahai seksi sungguh la si Jaemin ni. Dengan pakai singlet hitamnya, berkain pelekat dan berpeluh-peluh di dahi. (Jangan nak imagine sangat, korang tu puasa ehhh😉)

"Satu lauk je ke? Mana cukup nih!" sampuk Jeno.

"Ishk mencekik darah betul kau nih. Tu nampak tak kat atas meja tu? ada nasi goreng, telur dadar, masak lemak cili api lagi. Kau nak melantak banyak mana? Cukup lah tu." Bebel Umair Jaemin kepada sahabatnya, Haaziq Jeno.

『𝐎𝐆』NCT LIFE 👇👆  〖S1-S2〗 RAMADHAN EDITION • nct •Where stories live. Discover now