29

126 10 1
                                    

Di pagi yang indah dengan kicauan burung, Jimin mengejutkan Bella dari tidur.

"Bella, bangun cepat. Lepasni nak pergi rumah omma dengan appa. Mama, papa pun datang sekali dengan Syaa." Jimin mengejutkan Bella yang lena tidur.

"Hmm" Bella bergerak ke kanan dan masih lagi tidak membuka matanya. Dia mengambil bantal peluk dan memeluk bantal tersebut.

"Awak!! Bangun lah." Kejut Jimin lagi. Bella masih lagi diam tidak berkutik disitu. Jimin cuba lagi mengejutkan Bella yang degil nak bangun.

"Sayang.." Jimin memanggil Bella dengan manja.

"Ye" Jawab Bella. Dia bangun dan menghadap Jimin yang duduk di sebelahnya.

"Haih, mengada lah awak ni. Bila panggil sayang baru nak bangun. Dah cepat pergi mandi." Kata Jimin.

"Kejap lagi la." Kata Bella yang ingin tidur semula.

"Sayang.., bangun cepat." Kata Jimin.

"Ye lah" kata Bella. Dia terus bangun dan masuk ke dalam bilik air.

15 minit kemudian..

"Jimin!!" Panggil Bella dari bilik air.

"Apa?" Soal Jimin.

"Tolong ambil tuala saya jap" kata Bella lagi. Dia lupa nak ambil tuala tadi. Jimin tersenyum bila dia mendapat idea untuk usik Bella.

"Kalau saya tolong ambilkan awak nak bagi awak kat saya?" Soal Jimin.

"Awak nak apa pulak. Cepat lah ambilkan" ujar Bella yang sudah tidak selesa duduk didalam bilik air.

"Ye lah, kejap" Jimin mengambil tuala Bella dan menapak ke arah pintu bilik air.

"Buka lah pintu ni." ujar Jimin. Bella membuka pintu bilik air dan mengeluarkan kepalanya. Dah macam kura-kura. Dia menghulurkan tangan untuk mengambil tuala yang berada di tangan Jimin. Tetapi Jimin tidak memberikan tuala tersebut kepadanya.

"Bagi la" rengek Bella apabila Jimin tidak memberikan tualanya.

"Boleh. Satu syarat" kata Jimin.

"Apa dia?" Soal Bella kepada Jimin yang tersenyum-senyum dari tadi.

"Nah" Jimin memberikan tuala kepada Bella dan dengan pantas dia mencium pipi Bella yang sibuk mencapai tuala darinya. Dengan sepantas kilat juga Bella masuk ke dalam bilik air dan mengunci pintu. Dia menyentuh pipinya yang dicium oleh Jimin tadi. Perlahan-lahan pipinya merah apabila teringatkan hal itu. Haih, Jimin ni kalau tak buat aku gila memang tak sah. Dia membalut dirinya dengan tuala dan ingin keluar dari bilik air. Tapi bila teringatkan hal tadi membuatkan dia malu.

Jimin yang berada diatas katil sedang bermain phone berasa hairan apabila Bella tidak keluar lagi dari bilik air. Dia tersenyum. Mesti Bella malu dengan nya. Dia perlahan-lahan bangun dan menapak ke pintu bilik. Sebelum keluar dia menjerit kepada Bella.

"Sayang, keluar lah. Saya nak turun bawah jap." Kata Jimin. Dia sengaja panggil sayang sebab nak buat Bella blushing. Dia juga sengaja keluar sebab tahu yang Bella malu dengannya. Lagipun dia tahu Bella tidak mengambil bajunya masuk ke dalam bilik air.

Bella keluar dari bilik air apabila mendengar suara Jimin tadi. Sengaja la tu panggil aku sayang. Dia berjalan ke arah almari dan mengambil baju yang ingin dipakai. Dia menyarung pakaian dan ke meja solek untuk mengikat rambut. Setelah selesai dia keluar dari bilik dan ke ruang tamu di tingkat bawah. Dia mencari Jimin tetapi tak jumpa. Bella membuat keputusan untuk ke tingkat atas yang mempunyai kolam.

Bella melangkah setiap anak tangga. Entah kenapa setiap anak tangga yang dia naik minyak membuatkan dia tidak sedap hati. Bella meneruskan langkah dan sampai ke tingkat tiga. Dia memandang Jimin yang duduk bercangkung di depan kolam.

Feelings [P.J.M]Where stories live. Discover now