Chapter 11 - Found

3K 148 5
                                    

Eian berada di dalam biliknya sambil termenung. Lalu dia pergi ke bawah katilnya dan ambil satu kotak. Dlm kotak itu terdapat banyak barang peninggalan ayahnya. Di mana barang barang yang selalu dia bermain bersama dgn ayahnya waktu kecil.

Eian rindu sangat ayahnya. Mama?

Mama dh berubah.

Dah tak macam dulu.

Eian seperti ingin menitiskan air matanya. Lalu dia ambil satu gambar di mana ada gambar keluarganya dan.....keluarga lain?

Siapa diorang ni? Eian tak dapat ingat sangat waktu itu. Apa hubungan dia dgn keluarga aku?

Eian mentebalikkan gambar tersebut. Ada serangkai ayat di sebaliknya.

"Another trusted guardian of
Golden child"
Address : ~~~~~~,
~~~~~~~~
~~~.

Golden Child? Eian tertanya tanya dgn ayat tersebut. Pikir punya pikir, dulu ayahnya selalu kata padanya yg dia merupakan 'Golden Child' pada keluarga. Eian tak tahu kenapa ayahnya berkata sebegitu.

Tapi....

Bila tengok balik gambar ni mesti orang ni kenalan rapat ayah dulu. Tanpa berfikir panjang Eian terus bangun dan membuka pintu biliknya perlahan lahan.

Line clear.

Eian melepasi bilik cctv. Tampak cctv direpair oleh Razif dan C3. Mereka sibuk sangat sampai tak perasan yg Eian sudah melepasi bilik tersebut.

Eian menuruni tangga dengan perlahan. Di dapur pula nampak Mak Mah sedang sediakan makanan tengahari.

Okay lagi sekali line clear.

Selepas itu Eian pergi mengendap bilik C4. Dia tahu waktu mcm ni waktu C4 bangun dan mandi. Bangun lambat je keje. Eian masuk ke bilik C4 lalu terus mengambil dompet dan kad JSS. Kad JSS itu adalah kad yang serba boleh digunakan sama ada untuk perkhidmatan, transport dan urusan keluar masuk duit. Hanya JSS group sahaja yang dapat.

Lalu Eian mengambil suit hitam di almari dan memakainya. Badan kecil C4 muat pada badan si Eian. Lalu dia terus keluar dari rumah. Dia berlari ke pintu besar.

Sampai di pintu besar masuk, Eian berjalan seperti bodyguard yg lain. Dengan pakaian bersuit hitam itu setiap bodyguard yg berada di situ tidak perasan yg itu adalah Eian. Aku perlu berpewatakan seperti bodyguard lain kalau tak nahas aku.

Eian berjalan sedikit demi sedikit dan selepas itu dia terus berlari.

Aku berjaya!


--------------

Zairul duduk di sofa di ruang tamu sambil memandang gambar di kamera Eian. Sebelum Zairul datang ke hidden house dia ternampak kamera di yard tepi rumah. Terus dia ambil. Dia tertanya tanya kenapa ada dkt atas tanah ni?

Lalu dia terus memandang C4 dengan pandangan tajam. C4 dah terkebelakang sedikit. Dia rasa takut sangat dgn Zairul sekarang ni. Semua orang sedang menundukkan kepalanya.

Tiba tiba Mak Mah.. "Zairul...ini bukan salah Nurul...salah Mak Mah sebab tak peka dengan Eian. Minta maaf Zairul." Mak Mah ingin meminta maaf pada Zairul.

Bad Guy Good BoyWhere stories live. Discover now