chp 33

267 49 3
                                    

"Jungkook kemalangan!"


Serta merta tangan aku yang tadi kemas peluk lengan yoongi, jadi lemah dan jatuh ke sisi badan aku.


Pengsan. Aku harap aku pengsan. Aku tak sanggup nak dengar lagi.



"Jungkook kemalangan.. K-kereta dia terbabas dalam tasik.." jimin dengan penuh sebak.



Tahu apa aku rasa masa dengar jimin cakap macam tu? Aku rasa seolah olah petir tiba tiba menyambar jantung aku.


Jantung ni rasa nak je terhenti. Aku asyik berharap dan berdoa yang semua ni cuma tipu. Aku lebih rela semua ni prank daripada realiti.



Terasa lutut aku mula lemah. Yoongi dah mula pandang aku dengan wajah risau dia. Aku rasa nak nangis.



Tapi entah kenapa air mata aku tak terkeluar. Hati aku sakit dan nak je meronta ronta meroyan bagai nak rak. Tapi aku tak boleh.


Air mata aku taknak keluar.


"S-sha.." panggilan yoongi aku biar tak berjawab.


Riak wajah kosong tak dek perasaan je yang aku dapat paparkan sekrang. Aku masih lagi berharap yang semua ni mimpi. Tolong la..


"Sha.. Sabar la ni semua ujian" yoongi cuba tenangkan aku.


Aku tak boleh bertenang.


"Aku nak pergi tengok jungkook!"



Dan dengan tergesa gesanya aku angkat dress labuh aku dan cepat cepat berlalu keluar dari gereja. Tapi semua nya sia sia.



Sia sia bila tiba tiba pandang aku jadi gelap. Aku sempat dengar jeritan yoongi sebelum aku pejam rapat kedua belah mata tak sedarkan diri.


"Sha!! Ireona! Bangunlah giler jangan takutkan aku!"


Sumpah aku tak kuat. Aku tak kuat kehilangan orang yang aku bebetul sayang.


Jungkook.. kau nak tinggalkan aku lagi?

_____________________

30 september

"Takkan lah tak dek apa apa berita lagi pasal jungkook? Korang kerje macam mana ni? Makan gaji buta?" jimin dengan geramnya agak melenting.


Yoongi yang berada di sebelah aku hanya diam sambil gosok gosok lengan aku. Dia lah yang banyak sekali cuba nak naikkan semangat aku. Tapi sory yoongi. Aku langsung tak dek semangat nak teruskan hidup.


"Maaf encik park. Pihak polis masih lagi meneruskan siasatan dan kami langsung tak makan gaji buta. Sebelum buta encik saya kerjakan, saya nak beritahu lagi sekali yang pihak kami masih mencari dimana encik jeon jungkook menghilang. Mohon bersabar" jawab salah seorang anggota polis yang agak sado tengah memerhati jimin kecik besor kecik besor je.



"Tapi dah sebulan dia hilang. Takkan la tak dek langsung berita pasal jungkook?? Tolong la saya cuma nak kepastian. Kepastian yang dia masih hidup.." jimin yang tadi berang mula perlahan lahan bertukar sayu.



Sempat dia toleh ke arah aku dengan wajah sebaknya. Aku tahu.. Aku paham perasaan dia. Bukan aku sorang je yang terkilan dengan kehilangan jungkook.


Bayangkan lah lagi beberapa langkah lagi jungkook akan berstatus sebagai suami kepada min shangi. Dan tu merupakan saat saat yang paling aku nantikan dalam hidup ni.



Tapi kenapa aku diduga macam ni? Kenapa aku selalu tak dapat dan takkan dapat rasa apa itu kebahagiaan? Wae?


Aku cuma mampu mengeluh lemah. Sejak dari hari pertama jungkook menghilang haritu lagi, air mata aku ni memang tak nak keluar.


Sakit. Sakit nak pendam perasaan sebak ni lagi. Aku nak sangat menangis sekuat hati tapi aku tak mampu. Rasa macam ada satu tembok besar yang halang saluran air mata aku EH


Jungkook di khabarkan kemalangan pada hari perkahwinan kami. Kereta dia dijumpai terjunam ke dalam tasik. Pihak polis dah jumpa bangkai kereta yang tergelam tu tapi bila sampai ke darat.. Kereta tu kosong. Yang mereka jumpa hanyalah kad pengenalan, dompet, phone dan beberapa lagi barang barang peribadi yang dapat mengesahkan pemiliknya. Tu memang kereta jungkook.



Sampai sekarang aku still lagi tak percaya yang jungkook dah mati. Kalau dia dah mati.. Mana mayat dia? Dan tulah satu satunya fakta yang meyakinkan aku jungkook masih ada. Dia belum mati. Aku yakin.



Tapi ramai yang kata dia dah mati. Mayat dia tercampak keluar dan tenggelam la. Ada yang kata dia kene makan dengan haiwan liar dalam tasik tu la dan bermacam macam lagi andaian bangang yang mereka buat semata mata nak lunturkan keyakinan aku yang jungkook masih hidup.



Aku tak mintak jungkook balik pada aku semula. Aku cuma nak dia selamat. Nak dia hidup bahagia tu je..


Jungkook balik la.. Aku merayu.

__________________

Weihhhhhhhhhhhh idol official mv weihhh mcm hisdustan sia😂😂😂 srsly i lovit😆💕

💃💃💃

[C] IronKOOK Man [2018] +//jjkWhere stories live. Discover now