chp 52

223 44 11
                                    



"Jungki ikut appa balik"



Badan kecil jungki diapungkan. Yoongi mendukung anak lelakinya dan bersedia untuk melangkah pergi.




"Appa! Jungki nak turun!"



Disebabkan jungki menggeleparkan tubuhnya minta diturunkan yoongi mematikan langkah. Dia merenung wajah jungki dengan riak wajah pelik. Dah kenapa budak ni




Perlahan lahan yoongi menurunkan jungki yang tadi berada dalam dukungannya. Dengan tergedek gedek jungki kembali berlari ke arah Ryujin. Kaki gadis itu jungki peluk erat.





"Eomma.. jungki tak puas main dengan eomma ryujin lagi.." jungki merenget menyebabkan kelopak mata yoongi membesar.




Ryujin hanya tersenyum manis sambil mengusap usap rambut jungki. Renungan tajam Yoongi Ryujin balas dengan pandangan sayu.




"Andwae! Dia bukan eomma jungki! Min jungki ppalli ikut appa balik"




"Jungki taknakkkkkk"




"Yoongi.. tolong.. jangan pisahkan saya dengan anak saya lagi. Cukupla empat tahun awak rampas dia dari saya" Ryujin mula merayu. Cecair jernih mula mengalir membasahi pipinya.




"Apa? Rampas? Eh aku tak pernah rampas jungki dari kau pon. Dia hak aku. Anak aku. Jadi jauhkan diri kau dari jungki!" Lengan jungki yoongi tarik paksa.




Kanak kanak yang masih naif tidak faham apa yang sedang berlaku hanya memberontak. Sebelah lagi tangan keciknya kuat menggengam tangan Ryujin. Jungki mula menangis tak mau ikut yoongi.




"Yah Min Yoongi! Awak dengar sini baik baik ye. Dia ni pon anak saya! Saya yang lahirkan dia dan bukannya awak! Jadi saya yang lagi berhak ke atas Jungki! Jungki milik saya! Sekarang lepaskan dia"




Maka sesi tarik menarik mula berlaku. Objek yang berada di tengah tengah adalah seorang budak yang sedang menangis tak tahu nak ikut siapa.




"Yah lepaskan jungki aku!"




"Awaklah lepaskan dulu! Jungki saya punya!"




"Huwarghhhhh lepaskan jungkii tangan jungki sakit huwarghhh" jungki cuba berteriak meminta simpati. Ikutkan hatinya dua dua pon dia taknak ikut.




"Lepaskan-- adoii!!!" Serentak Yoongi dan Ryujin mengaduh kesakitan sambil menggosok gosok kepala mereka.




Dan secara automatik kedua belah tangan jungki yang ditarik oleh mereka terlepas. Kanak kanak itu lantas berlari tergedek gedek menyorok di belakang seorang atok yang memakai apron plastik bercekak pinggang merenung yoongi dan ryujin dengan wajah bengang.




Tangan kanannya yang sedang memegang penyedok aiskrim di goyang goyang. Hah bising lagi gue ketuk pakai skop aiskrim ni. Ha maju luh sini.




"Ape kopikir budak ni mainan ke main tarik tarik? Dah la memekak depan kedai aku. Ni la suami isteri zaman sekarang pasal anak pon nak gaduh. Selagi tak diketuk kepala tak berhenti gaduhnye. Hah gaduh lagi gaduh aku smash pakai penyedok ni satgi" penyedok aiskrim di angkat acah nak pukul.




Yoongi dan ryujin hanya menunduk ke tanah malu. Sesekali berlawan jelingan sesame sendiri.



"Hah pasai pa kengkorang gaduh ni? Ceciter ceciter" atok tadi dah get ready nak dengar cerita menarik kerusi lalu melabuhkan punggungnya.




[C] IronKOOK Man [2018] +//jjkWhere stories live. Discover now