11: Marije

424 14 0
                                    

Ik en Jasper lopen al een tijdje hand in hand door het gebouw. Het is wel fijn dat we stil zijn, het enige waar ik me op kan concentreren zijn onze handen die in elkaar verstrengeld zijn. Het voelt veel te fijn voor de paar uur dat ik hem ken.

'Marije?' zegt Jasper opeens.

'Ja?' Ik kijk hem vragend aan.

'Heb ik je al verteld dat je echt heel mooi bent?' 

AAHHHHHHHHHWWWWW. Dat is zoo lief. Shit ik moet blozen. Joh wat maakt het ook uit. Zoiets heeft nog nooit iemand tegen me gezegd.

'Nee, maar bedankt,' zegt ik dan oprecht, waarna ik glimlach.

We staren elkaar een tijdje aan.

WAUW! Kan je verdrinken in ogen? Dan zou dit de beste verdrinking ooit zijn namelijk.

'Zullen we maar buiten kijken wat er te doen is?' breekt hij de stilte uiteindelijk.

'Is goed.' 

Oke, als ik hem nu ook een compliment geef, zal hij dan gaan blozen? IK MOET HET WETEN! Aarghh... 

'Jasper, je bent echt aardig weet je dat?' zeg ik dan toch.

Ik ben benieuwd...

Hij bloost.

HIJ BLOOST! 

Dan kijkt hij weg. 'Dankjewel.'

'Hey, maakt het iets uit als je bloost? Bij meisjes niet hoor. Maar misschien is dat bij jongens anders?' vraag ik hem.

'Het is een soort... teken van zwakte denk ik?' zegt hij, waarna hij zijn schouders ophaalt.

Ik rol met mijn ogen. 'Does that even matter?'

Hij lacht. 'But in the End, it doesn't even matter,' zingt hij op het deuntje van In the End van Linkin Park.

Ik moet ook lachen, waarna we, nog steeds hand in hand, naar buiten lopen.

'Hey Jas en Marije, doen jullie mee met voetbal?' roept Thomas dan naar ons. Hij lijkt onze handen op te merken, want hij kijkt eerst raar en dan grijnzend. Dan zie ik dat hij "fixer" naar Jasper mimet, waarna Jasper zijn middelvinger opsteekt.

Ik kijk hem vragend aan.

'Wat?' zegt hij.

Ik sla mezelf op de kop. 'Of we meedoen sukkel,' waarna ik naar hem lach.

'Wat jij wil. Ik doe wat jij doet.'

Aahw wat cute.

'Ik wil wel meedoen, maar pas maar op hoor, want ik ben natuurlijk ONTZETTEND goed,' zeg ik dan met een grijns.

'Dat geloof ik maar al te graag,' zegt hij grijnzend terug, waarna ik rood word.

Thomas komt met een voorstel. 'Oke als ik en Jasper nou gaan pispoten?'

De rest knikt instemmend. Jasper wint en mag beginnen met kiezen.

'Doen we jongens en meisjes omstebeurt of gewoon tegelijk?' vraagt hij.

'Maakt dat iets uit voor jou eerste keuze Jasper?' vraagt Thomas grijnzend aan hem.

Hij grijnst terug. 'Voor mij niet nee, maar ik geloof voor jou ook niet toch, Thomas Vaagt?'

Hij schudt nee. 

'Top. Marije, kom hier. Jij zit in team eehh.. team vet cool?' bedenkt hij dan met een lach.

WAT?! Hij kiest mij? WHY THAT?

Ik kijk hem vragend aan, waarna hij knikt. 'Eeehh.. okee...?'

Als ik bij hem sta zie ik opeens allemaal jaloerse blikken op me gevestigd. 

Huh? Heb ik iets fout gedaan?

Ik word er best wel onzeker van eerlijk gezegd.

'Hey Marije, is er iets?' vraagt Jasper mij dan lief.

'Nou ja, er zijn hier een stuk of 10 meisjes die me jaloers aankijken en ja dat is niet heel chill zeg maar.'

'Oohww... Ik bescherm je oke?'

AAAAHHHHHHHH. HIJ BESCHERMT ME. DAT IS ZO LIEF!

Ik kijk hem glimlachend aan. 'Dankjewel.'

Hij glimlacht terug, en gaat verder met het team kiezen.

Als we ons team hebben kunnen we beginnen met spelen. Natuurlijk winnen wij, wel nog maar net, maar ik en Jasper hadden wel een mooi een-tweetje. Hij is echt heel goed in voetbal! 

Wanneer we wat water aan het drinken zijn, vraag ik hem in welk team hij zit.

'Wil je dat echt weten?'

'Ja, anders zou ik het niet vragen,' zeg ik lachend.

'Beloof je me geen opschepper of zo te noemen?' vraagt hij waarna hij mij onzeker aankijkt.

Ik kijk hem raar aan. 'Nee waarom zou ik?' vraag ik lachend.

'Ik zit bij Jong Ado,' zegt hij dan, 'en ik ben gescout voor Ajax, maar ik wil eerst school afmaken en daarna zie ik het wel.'

Ik kijk hem ongelovig aan. 'Whoaah! Je speelt dus echt hoog!'

Hij haalt zijn schouders op. 

'Nee, niet nu doen alsof het niks is. Dit is iets waar je trots op mag zijn hoor!' zeg ik hem.

'Hahaha thanks!' zegt hij dan lachend.

Ik lach terug.

'Eey maar jij houdt van tekenen right? Zou je me....'

Hij heeft onthouden dat ik van tekenen hou? Wauw! Dat is best wel leuk eigenlijk. Hij is best wel leuk eigenlijk...

Hij kijkt me vragend aan. 'Sorry ik hoorde niet wat je zei,' zeg ik beschamend.

Dangit dit kan echt niet.

Hij lacht. 'Maakt niet uit, ik vroeg me af of ik ooit je tekeningen mocht zien?'

'Ik heb wel wat foto's als dat ook oke is?' zeg ik dan tegen hem.

Doen, durf of de waarheid?- VOLTOOID✔Where stories live. Discover now