17: Marije

353 14 1
                                    

'Marije!' hoor ik achter me.

Ik kijk om en zie dat het Jasper is. Hij wenkt me, en langzaam loop ik naar hem toe. Hij staart me aan met een soort lege blik, alsof hij heel erg in gedachten is. Als ik bij hem ben kijkt hij me aan, maar zegt nog steeds niks. Vragend kijk ik hem aan, maar hij lijkt nog steeds in gedachten te zitten.

Oh god. Oh god. 

Dan lijkt het alsof hij weer bij de wereld komt. Hij kijkt me aan met zijn fucking blauwe ogen, en het voelt alsof hij diep kijkt, diep in mijn ziel. En dit is een doodenge gedachte, omdat niemand ooit zo diep heeft kunnen kijken. 

Dan voel ik dat hij langzaam dichtbij komt.

Oke help. Wil ik dit? 

JA TUURLIJK WIL JIJ DIT!

Geen goed idee Marije, geen goed idee.

MAAKT NIET UIT! LEEF IN HET MOMENT!

Wat jij wilt, maar je moet niet gaan janken als hij je hart breekt.

Ik haal even adem, en blijf hem aankijken in die prachtige ogen van hem. Ze hebben gouden spikkeltjes wat ze sprookjesachtig mooi maakt.

Vlak voor mijn lippen stopt hij, kijkt me nog een keer diep aan, doet zijn ogen dicht en drukt zijn lippen op de mijne. En het voelt zo goed, zo fijn, zo vertrouwd. Te goed, het zou niet zo goed moeten voelen. Zijn lippen zijn zacht, maar ook ruw. Het voelt alsof ze perfect voor mijne gemaakt zijn. Het is een overweldigend gevoel, zijn lippen op de mijne. Hij kust me heel teder, alsof ik iets breekbaars ben. 

Langzaam haalt hij zijn lippen van de mijne af. Ik doe mijn ogen open en zie hem naar mij kijken. Hij glimlacht lief, zelfs een beetje verlegen lijkt het. Ik glimlach terug. 

'Tot morgen Marije,' fluistert hij.

'Tot morgen Jasper,' fluister ik terug.

Dan loop ik naar de meiden wc, denkend aan wat er net is gebeurd. Daar kom ik Lisa tegen. Meteen ren ik naar haar toe en geef haar een knuffel. Ze lijkt eerst verbaasd, maar knuffelt dan terug.

Als ik haar loslaat, kijkt ze me lachend aan. 'En waar heb ik dit aan verdiend?' vraagt ze.

Ik grijns terug. 'Ik ben gewoon in een hele goede mood!'

'Hmm...' zegt ze, omdat ze me niet gelooft. 'En nu de echte reden?'

'IK HEB MET JASPER GEZOEND!' roep ik in één adem.

Ze staart me ongelovig aan. 'Echt?!' roept ze uit.

Ik knik gelukzalig.

'Ik ben zo blij voor je!' roept Lisa, waarna ze me in een dikke knuffel trekt.

Ik voel me ook heel blij. En ik weet dat dat niet zo zou mogen zijn, maar ik kan mijn gevoel niet onderdrukken.

En Jasper maakt me nu eenmaal gelukkig.

Dan lopen we naar onze slaapzaal. Als we in bed liggen blijven we nog lang kletsen met de rest van de groep.

'Dus, hoe ver zijn jullie al gegaan?' vraag ik aan Lisa en Jelle. Ik zie Lisa blozen en Jelle grijnzen.

'Uuhhhh...' zegt Lisa. 

'Ja...?' vraag ik haar.

'Is dit niet een vorm van privacy?' vraagt Jelle.

'Nah ah ah,' zeg ik, terwijl ik mijn hoofd schud.

'Gewoon een beetje verder dan zoenen is dan mijn antwoord,' zegt Jelle grijnzend.

Ik kijk Lisa aan. 'Jij gaat mij alles vertellen' meme ik naar haar. Ik doe het op zo'n manier waarop ze geen nee kan zeggen, daarom knikt ze maar.

'Mees, hoe zit het tussen jou en die Cato?' vraagt Jelle dan.

Hij kijkt weg. 'Eehh... Ik weet het niet,' antwoordt hij schouderophalend.

Jelle kijkt hem vragend aan. 'Hoezo "ik weet het niet"?'

'Nou gewoon ik heb wel een wandelingetje met haar gemaakt, gezoend enzo, maar ik weet het niet. Ik vind haar leuk maar i don't know wat zij vindt,' zegt hij blozend.

'AAHHWWWWW!' roep ik heel hard door de zaal, 'JIJ EN CATO ZOUDEN ECHT LIEF ZIJN SAMEN!' Ik zeg het expres zo hard dat ze het aan de andere kant van de zaal ook moeten horen.

'Ik hoorde mijn naam?' roept dan Cato van de andere kant.

'Cato? Kan je even komen? Mees wilt wat zeggen!' roep ik, waarna ik naar Mees grijns.

Hij kijkt mij vernietigend aan. 'Ik krijg jou nog wel!'

Ik grijns weer naar. 'Succes buddy,' zeg ik met een knipoog.

Als Cato aankomt wenk ik de rest van de groep. 'Hey jongens! Wij gingen nog even naar eehh... naar buiten toch?' zeg ik terwijl ik ze aankijk met zo'n blik van "kom we gaan weg". Gelukkig snapt de rest het en gaan we naar buiten.

Of nou ja naar buiten, eigenlijk gewoon achter de deur zodat we mee kunnen kijken ; ).

We horen ze niet praten, maar we kunnen ze wel zien. Op een gegeven moment zien we Cato ja knikken, en daarna Mees een dikke knuffel geven. Dan grijnst hij en buigt zich naar voren om haar te zoenen.

Ahwww... zo lieff!!

Maar wacht kut. Nu ben ik echt lonely...

Als ze elkaar weer loslaten komen wij naar binnen.

'Hallo Mees hoe gaat het?' vraag ik grijnzend aan hem. Hij moet weer blozen.

'Was het een fijne kus?' vraagt Lisa ook grijnzend aan hem.

Hij facepalmt zichzelf. 'Jullie hebben zeker meegekeken he?'

'Nee joh, hoe kom je daar nou bij?' zegt Florine terwijl ze expres heel schuldig kijkt.

'Oh god.'

'Heeyy gappie gefeliciteerd he!' zegt Jelle, waarna hij hem een boks geeft. Dan volgt Thijs en daarna Koen.

'Boys ik ben moe dus ik ga slapen!' zeg ik dan.

'Je bent echt saai,' zegt Lisa plagend.

'Stil jij, ga maar lekker naar je vriendje toe of zo, heb ik ook geen last meer van jullie,' zeg ik met een knipoog.

Ze moet lachen. 'Slaap lekker Ma.'

'You too, tot morgen,' zeg ik gapend.

Ze moet weer lachen. 'We zullen zachtjes doen!' roept ze.

Ik kijk haar raar aan. 'En wat bedoel je daarmee, Lisa Hof?'

'Oh niks hoor,' zegt ze grijnzend, maar ik hoor haar eigenlijk al niet meer. Ik plof mijn bed in en val vrijwel meteen in slaap.


WOW MENSIES EXACT 1000 WOORDEN LET'S GO!

MENSEN!!! IK HEB 500 READS!!

OMG IK BEN ZOOOOO DANKBAAR!! Dankje dankje dankjewel!

Op naar de 1K....

Ik heb dus mijn eerste hoofdstukken gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ze best kut zijn, maar ik hoop dat jullie wel al wat verschil zien sinds toen hahaha.

Ik zou het heeeeeellll lief vinden als jullie willen voten en misschien een reactie achterlaten? En nee het maakt niet uit als je dit veeeeelll later leest dan dat ik het upload (ik weet dat veel mensen het dan raar vinden), ik zou het gewoon heel leuk vinden hahah!

DUS VOTE YAAASSS

Dankjee!

xx me

VOLGENDE UPLOAD HOPELIJK 11 NOVEMBER! (heb een druk leven dus weet niet of ik het ga redden)

Doen, durf of de waarheid?- VOLTOOID✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu