Chapter 03

1.6K 78 4
                                    


Ali's POV

Aku memandang kiri dan kanan. Melihat sekeliling library. Tiada orang kecuali seorang wanita dalam lingkungan 40-an menjaga di kaunter peminjaman buku. Wanita tersebut memandang aku. Agaknya dia hairan kenapa aku ada kat sini. Sebab sekarang takde pun pelajar lain dalam library ni. Well padanlah, semua ada dalam kelas kot?

Hm peduli lah

Aku meneruskan langkah dan menuju ke rak buku sambil melihat buku2 yang tersusun rapi. Satu persatu buku aku keluarkan dari rak dan baca. Manalah tahu, ada citer yang best sikit. Hilang juga bosan aku dalam ni.

Setelah siap mengambil buku yang hendak aku baca. Aku pergi ke meja dimana pelajar selalu duduk untuk membaca atau study group. Aku pergi ke meja yang mempunyai rak supaya dapat menghalang wanita tersebut dari memandang aku.

Sebenarnya aku nak tidur juga dalam ni. Tu pasai nak ambil tempat yang tertutup sikit. Aku duduk dan meletakkan beg sandang aku di tepi kerusi dan membuka buku yang aku ambil tadi.

Baru saja aku hendak membaca, tiba2 mata aku tertumpu pada seorang lelaki yang memakai hoodie hitam kelabu sedang duduk di meja hujung berhampiran dengan dinding. Dia memegang phone dan earphone di telinganya.

Aku ingat aku seorang je pelajar dalam ni. Rupanya ada juga pelajar lain. Aku mengecilkan mata aku untuk melihat dia dengan lebih jelas. Aku mula membuat gaya ala2 berfikir.

"Macam kenal...."

10 minit kemudian

Oh!

Dia rupanya

Rusyaidi. Atau lebih di kenali sebagai Rudy. Budak sombong yang berat sangat mulut, nak cakap 'hai' pun susah. Dah tu suka buat masalah. Kaki ponteng, kaki rokok, kaki buli dan kaki segala kaki. Patutlah ramai tak suka dia.

Aku tak pernah lah tegur sapa dengan budak tu, cuma banyak citer pasal dia yang aku dengar. Dari mulut senior2 yang sama kelas dengan dia.

Aku menoleh kembali ke arah Rudy. Dengan terkejut beruknya aku nampak dia pun pandang aku. Aku kedip kan mata seketika lalu senyum ke arahnya. Yelah takkan nak jelingkan kan? Bagilah senyuman. Senyum tu kan satu sedekah. Tetapi, senyuman aku dibalas mentah2 dengan

Jelingan.

Rude.

Aku senyum elok2, kau balas dengan jelingan. Apa susah sangat ke nak balas senyuman orang. Kurang ke duit kat dompet kau?? Ceh

Monolog aku dalam hati.

Aku terus mengalihkan padangan aku ke buku. Dari aku tengok dia, lebih baik dan sememangnya baik aku baca buku.

Bzzz bzzz bzzz

Bunyi pesanan ringkas dari phone aku. Segera aku mengambil dalam poket aku dan melihat pesanan tersebut.

"Ah, viktor..."

Viktor
Hey Ali, pukul 10 nanti kau tunggu aku kat luar kelas eh. Kita pergi Cafe sama2, okay?

Aku tersenyum, lalu membalas pesanan tersebut.

Ali
No problem, buddy!

Aku melihat jam di tanganku, tak lama lagi rupanya. Aku menyambung semua bacaan aku sementara menunggu jam loceng berbunyi. Dan tak hirau kan lelaki sombong tu.

End Ali's POV

#hey guys don't forget to vote and comment <3 lav u alls

Crazy In Love | RuLiKde žijí příběhy. Začni objevovat