enam

165 21 6
                                    

" haa masuk-masuk.  Apa hajat kamu kemari ni? "

"Dak macam ni..  Saya nak minyak dagu buleh? "

"Buat apa? " tanya Wak Jombrol yang merupakan orang kedah.  Bukan orang jawa.  Hanya keturunan. 

"Adalah Wak.  Bagi ja la" Asyraf membuat muka comel.  Bahunya digoyang kekiri dan kekanan.

"Selagi hang yak habaq.  Selagi tu jangan harap hang dapat. " Wak Jombrol mengangkat keningnya berkali-kali..  Datang sini bukan boleh main-main minta.  Kene tahu apa hajatnya.  Bukan boleh sebarangan..  Kang dimintanya minyak dagu tu untuk buat minyak urut.  Ha naya la kalau macam itu.

"Nak santau orang Wak"

"What? " terkejut wak Jombrol.  Takkan la anak si Limah ni dah pandai main santau- santau orang..  Ada nanti kene sunat kali kedua.

"Hang nak aku habaq dekat mak hang ka?? "

"Apa guna Wak jadi bomoh ?" balas Asyraf.  Zupp macam ada panahan kilat tepat mengenai hatinya..

"Ha.  Ha.  Rasa ringan pula tangan aku ni.  Ada juga kang..  Haish..  Aku suruh orang minyak p rogol hang baru tau. "

"Eh sorry la Wak. Saya nak la ni juga"

"Chegita dulu apa biar Wak bagi apa yang sesuai"

____

Mak Long membawa popia yang sudah siap digoreng.  Aromanya menyapa hidung kelima-lima mereka..  Masing-masing menelan air liur kerana pagi tadi mereka tidak sempat bersarapan.  Terlalu teruja hendak ke kampung halaman Mamat. Mendapatkan kembali badan mereka. 

Kelibat susuk tubuh seorang perempuan  berumur kira-kira 20tahun menghampiri mereka dengan membawa sedulang Jag Air beserta cawan..  Diisisatu perstu cawan.  Air Oren itu dituangnya perlahan -lahan,dengan cermat supaya tidak tumpah.

  Keempat mereka hanya memerhati sang gadis dihapan mereka.  Langsung tidak kalih.  Sehingga gadis itu rasa tidak selesa.. Mamat yang sedar dengan tindakanya serta kawan-kawannya pantas dia mengambil jag yang berada ditangan gadis itu . Terkejut gadis itu sampai terbangun dibuatnya.  Sudah kenapa dengan kawan abang Mat ni? 

"Alia pergi dapur. "  arah Mamat.

Gadis bernama Alia hanya akur. Ada rasa pelik kenapa dia akur sahaja arahan oleh orang asing itu. Sudah la tahu namanya pula tu. Mak Long sudah terkebil-kebil melihat  situasi tadi..  Tak faham gamaknya.  Hendak bertanya mulut seakan dikunci.  Jadi mak long meninggalkan mereka dan menuju ke dapur semula.

"Asal tadi tu?? " tanya Ammar.  Mamat hanya menggeleng.. 

"Teruskan" Asyraf menangguk dan menyambung kembali cerita tadi.

_____

"Tak boleh..  Minya dagu tak sesuai.  Kene guna susu"  kata Wak Jombrol.

"Hah?  Susu?  Susu apa? " tanya Asyraf.

"Susu kambing"

Setelah berbincang dengan Wak jombrol Asyraf meminta diri untuk pulang.  Katanya daripada nak santau orang lebih baik guna cara yang bersih.  Sikit.   Jadi guna susu kambing yang sudah dijampi itu diberi kepada lelaki itu dan kemudiannya hendaklah kamu minum juga.. 

"Oh macam tu jadi cara nak tukar balik? " tanya Aris.

"Erkk tak tau heheee".

BUKKK!!!!!!!

ARGHHH!!!!!! SAKIT LAH..

Sorry.  Memang lupa gila nak update..  Sbb sllu bkk watpad ni asyik baca smpai terlupa yg kita ni ada buat cerita..  Hmm pembaca dh lari agaknyaa..  Kk la bye thanks sbb baca

Body - Swap (COMPLETE) Où les histoires vivent. Découvrez maintenant