3 | Luahan

14.9K 635 106
                                    

"Checked,"

Bilik penyeksaan yang berada di tingkat bawah tanah itu sudah menjadi tempat kegemaran aku. Berbagai jenis darah yang telah bercampur terletak elok di dalam balang-balang untuk perhiasan.

Katil yang sepenuhnya diperbuat daripada besi panas aku pandang sebelum kepalaku angguk perlahan. Sebelah katil tersebut terdapat meja yang dipenuhi dengan semut berbisa. Atau lebih tepat, di atas meja tersebut terdapat tangan manusia yang menjadi makanan untuk semut-semut itu. Aku tersenyum senget.

"Checked."

"Siap?" Soal Raysha yang baru memasuki bilik penyeksaan ini. Aku menoleh memandangnya sekilas.

"Nope. Erm.. Raysha,"

"Yes? Need something?"

"Ah, kau sediakan satu bilik untuk dia nanti. Pastikan dalam bilik tu dah ada tiang dengan rantai besi." Arahku padanya. Raysha sekadar mengangguk faham dan terus berlalu pergi.

Mataku mula tertancap pada benda yang bersinar di bawah meja itu. Aku mengecilkan mata. Kemudian, kaki mula menapak mendekati meja tersebut. Aku membongkokkan badan dan cuba mencapai benda itu. Tatkala benda itu sudah berada di tangan, segera aku memerhatikan dengan teliti.

Pisau.

Milik uncle Zayn.

Tangan aku cuba menyentuh. Dengan sepantas kilat, aku menyentuh pisau itu dan terus menarik semula tangan aku apabila merasakan pedih yang teramat. Tanganku angkat sebelum carutan terlepas.

"Shit!"

Berdarah. Luka. Dalam. Sakit.

Lebih tepat, kulit terkoyak.

"Berbisa gila pisau ni." Omelku geram sebelum pisau itu aku ambil dan letak di dalam rak yang dipenuhi dengan alatan seksaan. Terus aku berlalu meninggalkan bilik itu dan menuju ke sinki. Luka di tangan aku basuh.

"Carla!"

Aku menunggu kedatangan Carla di sofa ruang tamu. Luka tersebut aku tiup berulang-kali. Sakit pulak dah. Tadi tak sakit. Useless.

"Apa?" Carla datang dengan wajah masam mencuka. Rambutnya serabai menandakan dia baru bangun tidur. Tangannya naik menggaru rambut yang kusut sebelum dia memandang aku kembali. Tajam.

Eh eh budak ni.

"Jahitkan luka aku. Kau kan cita-cita nak jadi doctor. Cepat sikit, aku tengah tahan pedih ni." Kata aku mendatar. Carla seakan sedang dalam kebingungan. Aku mengeluh kecil melihat responnya.

"Jahit? Mana? Kepala kau?"

"Aku ada sebut kepala ke tadi?"

"Tak ada."

"Ha dah tu?"

"Dah tu apa?"

Aku diam menahan geram. Ada jugak aku humban minah ni dalam sungai kejap lagi.

"Nothing Carla. You may go now."

---

Dahiku berkerut-kerut menahan sakit. Gigiku ketap erat. Tangan sebelah lagi aku genggam sehingga menimbulkan urat hijau.

"Slow slow please."

"Sikit lagi ni. Tahan."

Aku merenung wajah yang sedang tekun membuat kerjanya. Perlahan-lahan bibir aku mengorek senyuman nipis. Tanpa aku sedar, tangan kiri aku yang masih kosong sudah berada di atas kepalanya. Aku menggosok rambut hitamnya perlahan.

Dendam Eafy ✔️Where stories live. Discover now