Chodbou se ozývalo jen ostré klapání podpatků Gregové. Hermiona a Draco kráčeli nervózně za ní, každý ztracen ve svých myšlenkách. Hermiona se zlobila jak na sebe, tak na Draca, že se tak hloupě pohádali přede všemi. Draco měl vztek hlavně na samotnou Gregovou. Tak nějak jí dával za vinu vše, co se jim v poslední době děje, i když věděl, že za všechno může hlavně Starostolec, který se Zákonem přišel.
Gregová se zastavila před chrličem střežícím vstup do ředitelčiny pracovny. „Felis," vyslovila heslo a vstup se před nimi otevřel. Hermiona se pobaveně ušklíbla.
„Felis je latinsky kočka. Profesorka McGonagallová se nezapře, co?" vysvětlila nechápavému Dracovi.
„Nevěděl jsem, že umíš i latinsky," řekl uznaně zmijozel. „Co jiného bych ale zrovna od tebe čekal, co?" protáhl vzápětí výsměšně a zamířil po schodech za Gregovou. Hermiona si jen povzdechla a vydala se za ním. Už ji popravdě to dnešní špičkování nebavilo. Ano, hádali se spolu neustále, ale čeho je moc...
Když Hermiona vstoupila do ředitelny, neubránila se kradmému pohledu kolem. Bývalí ředitelé jako vždy podřimovali ve svých obraz, ale neušlo jí, že si příchozí nenápadně prohlížejí. Brumbál se na ni usmál ze svého malovaného křesla, zatímco Snape zamračeně sledoval Draca.
McGonagallová seděla za svým stolem a překvapeně si příchozí prohlížela. Překvapení však vzápětí vystřídal typický přísný výraz, když se její pohled přesunul na pracovnici ministerstva.
„Skončili jste nějak brzy, Irene," podotkla, jako by přítomnost svých dvou studentů téměř nezaznamenala.
„Ale kdepak, sotva jsme začali," nenechala se rozhodit Gregová. „Vyskytl se nám však drobný problém." McGonagallová jen lehce nadzvedla obočí, ale nic neříkala. Gregová tedy pokračovala. „Slečna Grangerová a pan Malfoy očividně odmítají spolupracovat s ministerstvem. Ačkoli bylo všem zdůrazněno, jak je důležité, aby spolu vycházeli, tak tito vaši dva studenti zatím nepředvedli nic jiného než hádky a urážky. Nezaznamenala jsem ani náznak toho, že by se byť jen snažili."
„To mě nepřekvapuje, hned na začátku jsem upozorňovala, že slečna Grangerová s panem Malfoyem spolu nevychází a slučovat je do manželství je nesmysl," odvětila kousavě ředitelka.
Gregová se usmála. „To je sice možné, Minervo, ale od toho tu nejsme. Rozhodnutí padlo a je nutné, aby spolu vycházeli. Proto jsem ti přišla navrhnout řešení."
Draco už to nevydržel. „Nevadí vám, že jsme tu taky? Co kdybyste se zeptali třeba na náš názor?" vyštěkl nepřátelsky směrem ke Gregové. Hermiona si nervózně kousala ret, ale nic neříkala.
„Pane Malfoy, chcete snad říct, že není pravda, co jsem tu řekla?"
„Není! Zkusili jsme spolu vycházet, ale očividně to nejde. Zrušte to a přeřaďte nás tak, jak od začátku říkáme," odsekl.
„To není možné. Spolu se slečnou Grangerovou tvoříte perfektní shodu. Navíc slečna... Parkinsonová, jestli se nepletu, a pan Weasley spolu vychází dobře. Alespoň co jsem viděla," odpověděla Gregová.
„Tak to jste viděla pěkně blbě," prskl Draco. McGonagallová se nesouhlasně zamračila, ale s odpovědí přispěchala Hermiona.
„Má pravdu. Mezi námi dvěma to nefunguje a Pansy s Ronem jsou na tom podobně. Proč nás prostě nerozdělíte a nesloučíte lépe?" namítla.
„Souhlasím se svými studenty, Irene. Ministerstvo udělalo chybu, ale stále je čas ji napravit. Ve vašem zájmu by měli být primárně ti, kterých se zákon týká, ne?" podotkla ředitelka.
ČTEŠ
Manželský zákon
FanfictionPo druhé kouzelnické válce je kouzelnická populace významně zdecimována. Starostolec se proto rozhodne vzít otázku budoucích generací do svých rukou a schválí tzv. Manželský zákon. Každé čarodějce a kouzelníkovi je přidělen ideální partner či partne...