027

1.5K 190 25
                                    

" Wassup Yuta hyung! Taeyong hyung! "

Mereka telah sampai ke parti tersebut dan ramai telah hadiri ke parti itu. Dreamies semua pergi ucap hai kepada mereka yang buat parti ini; Yuta dan Taeyong.

" Korang enjoy lah diri korang kat sini. Semua ada di sini. Jangan terlalu overboard dengan arak. " Kata Yuta yang membuat Taeyong memukul lembut lengan Yuta dan katakan kepadanya bahawa mereka masih bawah umur. Dreamies semua tergelak melihat gelagat mereka.

Jihae cuma ikut sahaja ke mana Jaemin membawanya memandangkan dia asyik pegang tangan Jihae. Ada beberapa mereka telah berpisah untuk berjumpa dengan rakan lain, dan sebagainya. Jihae dan Jaemin cuma sekat di dapur, mencari minuman.

Kemudian, mereka pergi ke ruang tamu untuk duduk tetapi cuma cukup untuk seorang duduk menandakan salah seorang mereka tidak boleh duduk. Jaemin tidak membuang masa dengan duduk di ruang itu dan tarik Jihae duduk di atas pahanya dengan satu lengan Jaemin berada di belakang pinggang Jihae.

" Senang, problem solved. " Kata Jaemin dan membuat Jihae tersenyum. Jaemin sedar yang Jihae memakai rantai yang telah dia belikan untuk Jihae.

" Eh, Hae pakai rantai tu. Cantik kan? " Kata Jaemin dan Jihae angguk kepalanya.

" Berapa Nana beli nie? Mesti mahal kan sebab custom made. " Kata Jihae dan Jaemin angguk sahaja kepalanya.

" Yo Jaemin~ " Datang seorang rakan Jaemin yang kelihatan lebih tua darinya, mengatakan hai kepada Jaemin dan Jaemin membalas hai dia.

" Nie gf baru kau? " Soal laki yang dinamakan Taehyung, rakan Jaemin, kepadanya. Jaemin angguk kepalanya sambil memeluk erat Jihae.

" Isn't she a nice lady.. " Kata Taehyung sambil melihat atas bawah si Jihae.

" Yah, aku tak kacau kau so jangan kacau aku. " Kata Jaemin dengan garau kepada Taehyung. Jihae boleh nampak yang Jaemin semakin marah kepada Taehyung lalu dia genggam tangan Jaemin erat untuk buat dia tenangkan dirinya.

" Sorry bro. " Kata Taehyung dan berlalu pergi dari mereka.

" Bertenang, Nana. Dia dah blah. " Kata Jihae dan Jaemin melepaskan keluhan berat. Mereka berdua terus ke dapur untuk ambil air lagi padahal air mereka masih ada.

Jaemin memegang botol air arak yang membuat Jihae terkejut dan memberhentikan dia untuk tuang air itu dalam cawan.

" Nana, kita masih underage. " Kata Jihae, pegang tangan Jaemin daripada tuang.

" So what? Kita dah nak umur 20 dalam beberapa hari ja. Let's have fun! " Balas Jaemin dan terus tuang air itu dalam cawan kecil. Dia terus teguk arak itu dan dia merasa kepahitan.

" Huh! Wah, rasa macam terbakar lah dalam tekak. " Kata Jaemin sambil menyentuh lehernya. Walaupun ia rasa pahit kepadanya, dia masih mahu ambil lagi.

" Yah, satu cawan cukup. Hae tak nak Nana mabuk. " Kata Jihae, mengambil cawan itu daripada tangan Jaemin.

" Hae no fun lah. " Jaemin mengusik Jihae betapa bosannya hidup dia kalau asyik tak langgar peraturan dan tak pernah have fun .

" Hae cuba lah minum. Hae boleh have fun kalau Hae minum. " Walaupun Jihae tahu arak sebelum 20 ialah haram tetapi kecurigaan dia menaik apabila Jaemin berkata begitu.

" Okay, Hae cuba. But kalau apa-apa jadi kat Jihae, nie semua salah Nana. " Kata Jihae dan Jaemin terus berikan cawan itu kepada Jihae tanpa membuang masa. Jihae meneguk air itu dan serta-merta dia merasa kepahitan dan kebakaran dalam tekak.

" OMG! Rasa lain pula tetiba. " Kata Jihae selepas itu dan Jaemin pun setuju dengan apa dia kata sebab itu pun perasaan dia lepas dia minum arak itu.

" Rasa nak cuba jadi mabuk lah. Nak ambik lagi lah. " Kata Jihae dan tuang lagi arak dalam cawan itu.

Selepas Jihae mengambil lebih kurang tiga atau empat cawan, dia terasa aktif dan mahu lakukan sesuatu yang dia akan menyesal esok paginya.

Jihae pergi menari di dance floor dengan orang lain, pergi bercakap dengan orang yang dia tak kenal, cuba untuk terjun masuk dalam kolam tetapi diberhentikan oleh Jaemin, dan menjadi center of attention semua orang.

Tetiba, Jihae terus berdiri atas meja dan menari macam orang gila.

" Kenapa rasa panas tetiba nie? " Kata Jihae yang mengipas dirinya dengan tangannya.

" Jaemin, tu bukan girlfriend kau kah? " Soal salah seorang rakan Jaemin. Jaemin tak mampu nak balas tapi terpaksa dia mengaku.

" Kejap, apa dia nak cuba buat? " Kata seseorang dan pandangan Jaemin terus ke Jihae yang cuba untuk membuka bajunya. Mata Jaemin terbuka luas dengan pantas dan cepat-cepat pergi kepada Jihae sebelum dia cuba buka baju dia.

" Yah~ Lepaskan aku! " Kata Jihae, memukul belakang Jaemin. Jaemin angkat Jihae dengan menggunakan sebelah tangannya sahaja.

" Thanks sebab invite, Yuta hyung, Taeyong hyung. But, kami balik dulu yeah, sebelum si puteri nie cuba buka baju dia. Bye! " Kata Jaemin dan berlalu pergi, membawa Jihae balik ke rumah Jaemin.

💫

video kat atas tu representative bagaimana gilanya jihae waktu dia minum arak tu 😂 jaemin terpaksa angkat dia balik rumah so yeahh 😂 new update and harap korng enjoy! ~

Heartbreaker ↻ NJM √Where stories live. Discover now