Abang Riz

2.2K 100 16
                                    

Hari ini dah masuk 3hari sekolah dan hari ini abang Riz akan mula untuk mengajar kelas Ali, subjek ekonomi yang akan diajar oleh dia.

Ocho : weii cikgu baru hensem laa

Fang : *jeling* hensem lagi aku

Ocho : *juling mata ke atas* poyo kau ni, dia ajar kita ekonomi kan

Bulat : yaa ekonomi

Sasi : wei² cikgu datang

Semua mula senyap tambah² bila nampak muka tegas macam pak askar masuk kelas, semua diam kalau jarum jatuh pun boleh dengar, selesai bagi salam baru cikgu tu kenalkan diri.

Cikgu : hai nama saya Rizwan saya guru ekonomi anda² semua harap semua boleh bagi kerjasama dan saya tak suka ada pelajar saya tak siap tugasan yang saya bagi, masuk lewat dan ponteng kelas saya, faham

Semua dalam hati "mak aii belum ajar lagi dah dapat amaran garangnya" semua hanya mampu mengangguk dan meneguk air liur saja. Ali hanya tersenyum melihat Rizwan depan matanya, satu² abang kesayangan dia.

Rizwan : ok semua ada pertanyaan kalau tiada, sila keluarkan buku ekonomi masing² ke ada yang tak bawa.!!

All : erkk ada cikgu

Rizwan : bagus mari mulakan,

Mula la sesi pembelajaran ekonomi kelas paling sunyi pernah dialami oleh pelajar 6AE, dalam kelas Kaizo pun masih ada gelak tawa dan bising sikit² kelas Rizwan semua senyap.

Skip

Fang : akhirnya.!! Rehat.!!

BBB : perhhh seriau aku dengan cikgu Rizwan tu

Gopal : a'ah garang gilaa takut aku

Rudy : dia oklah cuma korang belum kenal dia lagi.

Jet : yup dia ok tapi jangan buat peragai tu je nasihat kami

Gopal : aduhh mampus aku ehh mana Ali.?

Bulat : abang aku tuu abang angkat Ali dan dia paling sayangkan Ali dari aku huhu

Semua hanya mampu memandang ke arah Bulat yang menangis. Manakala Ali yang sememangnya rapat dengan Rizwan terus keluar kelas cari Rizwan kebetulan selisih dengan Zass tapi Ali hanya buat tak nampak dan terus ke arah Rizwan yang berada dibelakang Zass. Zass nampak Ali selisih dengan dia mula tersenyum Ali hanya buat tahu tapi terus ke belakang dia dan memeluk seseorang.

Ali : abang Riz.!!

Rizwan : ya Ali

Ali : *tarik tangan Rizwan* jom ikut Ali boleh

Rizwan : pergi mana.?

Ali hanya senyum dan terus menarik tangan Rizwan mengikuti dia, Zass yang memerhati hanya dibiarkan oleh Ali, tanpa senyum atau memandang muka dia, Zass mula terasa dengan sikap Ali tengah tengok kepergian Ali ada yang menepuk bahunya,

**** : tengok apa.?

Zass : ehh Edy, takde tengok apa cuma tengok lelaki tu siapa

Edy : tu cikgu baru lah, baru je datang hari ni

Zass : ohh ok laa Edy cari Kaizo kejap

Edy hanya mengangguk sebelum gerak ke bilik guru, manakala Zass terus ke bilik volleyball untuk tenangkan diri.

Skip

Hampir 3bulan Rizwan mengajar di sekolah Ali, hubungan Ali dan Zass makin lama makin renggang akibat Ali sentiasa bersama Rizwan diwaktu sekolah dan kadang² malam pun keluar bersama, Ali yang peragai seperti kebudakkan langsung tidak memahami isi hati Zass, hari ni Ali hanya duduk di rumah dan memasak makanan kegemaran Rizwan. Bulat yang berada didapur terus bertanya

Dia Guru, Aku Crush DiaWhere stories live. Discover now