11

2.8K 159 1
                                    

Ik open mijn ogen en kijk hoelaat het is. Het is 06:30. Ik heb afgelopen nacht maar 2 uurtjes geslapen. Ik loop naar de badkamer en was mijn gezicht, daarna droog ik het af. Ik loop naar de tuin. Ik kijk in mijn nieuwe auto, Souf had gezegt dat hij er een klein cadeautje in had gelaten.

Ik open de autodeur. Ik zie er 2 grote tassen uit de Bijenkorf. Ik dacht echt dat hij het voor zichzelf had gekocht. Ik kijk erin en zie zoveel kleding. Onder de tassen vind ik een envelop. Ik neem de envelop en de tassen mee naar binnen. Ik doe mijn nieuwe kleding, in mijn klerenkast. Mijn klerenkast is bijna vol. Ik kijk in de envelop en ik geloof niet wat ik zie. Er zit een briefje bij. Ik vouw de brief open en lees het hardop.

Lieve Ouahiba,

Ik hou van je. Heel erg veel. Met heel mijn hart. Hier een kleinigheidje voor je.

Soufiane

Ik kijk in de envelop en zie geld. Heel veel geld. Ik krijg tranen. De tranen rollen naar beneden. Ik ben Allah zo dankbaar dat ik zo iemand heb ontmoet, niet om het geld, maar om het feit dat hij iets geeft. Er zit ongeveer 5000 euro in de envelop. Ik pak mijn MacBook en bestel snel wat nieuwe meubels voor thuis. Want alles is kapot en versleten. Ik heb ook spullen voor mijn moeders kamer gekocht en voor mijn eigen kamer. Mama komt overmorgen terug. Dus hoop dat alles snel binnenkomt. Ik bel 3 schilders en maak een afspraak, zodat ze het hele huis kunnen verven. Ze komen straks om 19:00. Ook bestel ik snel nog wat kleren voor mij en voor mijn moeder. Ik heb ook een rij-instructeur gebeld om beginnen met rijlessen. Deze 5000 euro is genoeg en ik ga nog werken, dus kan ik deze 5000 euro uitgeven.

Ik krijg een appje van Souff

Hey habiba, lekker geslapen? Vandaag begin je om 14:00 met werken. Ik haal je zo op. Soufiane

Ik reageer snel terug. Omg, nu heb ik het geld, nu kan ik lekker gaan douchen. Ik stap de douche in en neem een extra lange douche, met warme stralen. Na een halfuur stap ik de douche uit en kleed me om in mijn nieuwe kleding. Ik doe mijn haar in een strakke staart en doe de grijze broek aan met de zwarte blouse. Over een halfuur komt Souf mij ophalen.

Ik pak nog snel mijn MacBook en bestel een paar nieuwe schoenen. Ik heb gezien dat Soufiane nieuwe hakken voor me heeft gekocht, maar dat kan ik niet aandoen naar werk.

Soufiane zit buiten in zijn auto en hij toetert. Ik pak snel mijn tasje, en wil er geld in doen. Ik kijk erin en zie een nieuwe telefoon?! Een Iphone X. Er is een briefje aan geplakt.

Voor jou habiba, ik ben de gelukkigste jongen ooit!
Soufiane

Dit is te lief omg! Ik doe mijn nieuwe Iphone X in mijn tasje en mijn oude Samsung. Verder doe ik er nog geld in. Ik loop snel naar de auto en stap in. "Hey habiba" zegt Souf, "hey habibi" zeg ik en geef hem een kus op zijn wang. Hij begint te rijden. "Souf, je hoefde dit echt niet te doen" zeg ik en er rolt een traan naar beneden. "Saff habiba, niet huilen" zegt hij en veegt mijn traan weg. Ik kijk hem aan en glimlach.

Aangekomen bij de kapperszaak, stapt Soufiane uit. Net dat ik de deur open wilde doen, was Soufiane me voor. Hij opent met zijn ene hand de deur en met zijn andere hand pakt hij me hand vast. "Dankje" zeg ik en bloos. Ik loop met hem hand in hand naar binnen. Het is best wel vol. "Ik weet niet of je het weet schatje, maar dit is de bekendste kapperszaak van de wereld!" Zegt Souf. "De bekendste mensen zijn hier gekomen, Boef, Badr Hari, l'Algerino en nog veel meer!" Zegt Souf. Vandaar dat hij zo veel geld heeft. Logisch, bekende mensen zijn rijk en die betalen niet evenveel als onbekende mensen.

"Hoe mag ik beginnen?" Vraag ik. "Heb je ervaring?" Vraagt Soufiane. "Ja, alleen bij vrouwenhaar" zeg ik. "Mooi, dat is wat we zochten." Er staan veel vrouwen in de rij. Ik roep de eerste vrouw. Souf kijkt de eerste keer mee hoe ik het doe.

"Wat wilt u dat ik met uw haar doe?" Vraag ik. "Alleen de dode puntjes knippen alsjeblieft." Ik knik. Ik pak een spray met water en spray het op haar haren, de punten die niet nat zijn geworden, zijn dode punten. Ik knip alle dode punten weg en vraag of het zo goed is aan de mevrouw. Ze knikt blij en loopt naar de kassa om af te rekenen. "En?" Vraag ik aan Soufiane. Hij kijkt me met open mond aan. "Je deed het in 10 minuten!" Zegt hij. "Ja, het is alleen knippen." Antwoord ik. "Meestal duurt dat bij ons een halfuur!" Zegt Souf.

"Doe jij alle vrouwen?" Vraagt Souf. Ik knik. "Willen de vrouwen die willen knippen komen?" Vraag ik. Er komen 5 vrouwen. Ze gaan allemaal in een stoel zitten. Het duurt niet eens een uur en ik ben al klaar met knippen. Normaal doen ze het in deze zaak 2 personen per uur.

"En nu alle vrouwen die hen haren willen verven" zeg ik. Dat zijn de laatste 3. Ze kiezen allemaal een kleur uit en ik doe het snel. Souf kijkt me weer met open mond aan. "Je doet een halfuur over om in 3 haren verf te doen" zegt hij. "Maar ik ben nof niet klaar, ik moet het nog eruit wassen enzo" zeg ik. "Wij deden er 3 kwartier over om alleen de verf in het haar te krijgen van vrouwen" zegt Souf verbaast. Ik grinnik.

XXL deeltje

Mijn leven die veranderde..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu