💐LOVE RAIN💐- J-HOPE

44 2 4
                                    

Aku berlari kearah pondok berhampiran. Aduhh hujan pulak dahh.

Aku memeluk tubuhku bila terasa sejuk. Lelaki di sebelah dipandang. Tangannya disuakan kerintikan hujan dan tersenyum.. Waaahh cair lah aye kalau gini..

Dia mempunya sebuah senyuman yang sangat manis. Matanya bersinar setiap kali air hujan menitik ditangannya. Comel

"Ehem..Tak takut basah ke?"

Lelaki itu memandangku. Aku menutup mulutku laju dan menunduk

"Jeoseonghaeyo"

"Eo? kita satu sekolah? tak pernah nampak pun"

Haahlah baru perasan baju uniform yang kami pakai sama.

"Nado.. Saya tak pernah nampak awak jugak"

"Awak kelas berapa?"

Dia tersenyum mendengar soalan dariku..Lawak ke?

"6-1A.."

"We have a same class too.."

Lelaki itu tersenyum memandangku. Aku membalasnya...Kang dia kata kita sombong sampai tak kenal classmate sendiri

"Saya memang jarang bercakap dengan budak kelas yang lain"

"Then..Lepas ni. You should talk with us.. Kami semua teringin nak bercakap dengan awak.."

"Maksudnya?"

"Kami perasan awak selalu duduk sorang sorang.. Rehat sorang sorang balik pun sorang sorang. Kalau ada kerja berkumpulan you choose to do your own work dan siapkan semua kerja yang sepatutnya diagihkan keahli lain."

Aku menunduk saat lelaki itu menerangkan semuanya..Bukan sombong...Tapi aku malas bergaul dengan diorang semua.

"mungkin awak juga tak perasan i'm your tablemate.."

"Mworago?!"

Hujan berhenti dan dia tersenyum manis

"Jom..Nanti lambat"

"D-dae.."

Kami berjalan beriringan kesekolah dan masuk kedalam kelas...Like always kelas akan jadi bising when cikgu takde.. Aku mengeluarkan earphone dan mendengar lagu kegemaranku. LOVE RAIN..

Aktiviti budak kelas sedikit pun tidak menganggu aktivitiku melukis. Macam ni lah masa terluang..Kalau tak membaca mesti melukis.. Bosan kan? nak buat macam mana.. I dont have any single of friend lah guys.

Earphoneku ditarik sebelah..Lelaki disebelahku dipandang. Oh lelaki tadi..Lupa tanya nama

"Jhope ahh!! kaja!!"

"Jom.."

"Kemana?"

"Just follow me.."

Tanganku ditarik membuatkan pelajar didalam kelas tergamam melihat kami.

"Y-yah!!"

Jhope terus menarik tanganku dan kami sampai dirooftop

"Wehh..Asal ajak dia?"

Soalan kawannya menarik perhatianku.

"Saja.. She's my new friend..Lawa kan?"

"Lawa memang lawa..Tapi sombong gila.."

Aku hanya terdiam mendengar compliment diorang semua..Jadi diorang anggap aku sombong lah ye?

"Jom duduk."

"Saya nak balik kelas."

"Cikgu meeting lah. Tak bosan ke asyik baca buku dan melukis.. Stay here dan sembanglah dengan kami"

BTS IMAGINE [OPEN REQUEST]Where stories live. Discover now