🌻THAT DREAM.. 🌻- KIM TAEHYUNG

35 3 1
                                    

Aku terus menscroll akaun instagramku tanpa menghiraukan waktu sekarang... alah esok class pukul 12.. lagipun hanya tinggal dia seorang sahaja dirumah sewanya memandangkan hanya dia sahaja yang mempunyai lecturer week and final exam.. yag lain? hanya sekadar midterm exam dan final projek sahaja..

"breaking news : kang daniel and jihyo twice reportly dating ......"

"wtf....tkde koja lain ke dispatch ni hahaha...bodohhh.."

aku terus scroll ig dan mata ku tertangkap pada satu artical .

"breaking news: kes pembunuhan semakin meluas . diberitakan bahawa suspek sedang berkeliaran dikawasan perumahan gangnam . pendudukan kawasan tersebut dinasihati untuk mengunci pintu dan memastikan berada didalam rumah untuk mengelakkan kes ini berlanjutan . "

mataku membulat saat melihat berita itu..oh shit ini kawasan rumahku.. oh tidak

pranggg!!

aku terkejut.. bunyi apa yang jatuh setahunya semua pintu sudah dikuncinya. notification ditelefonnya masuk . nombor yang tidak dikenali

<stay quiet at your room okei? dont do anything or then your life will end ..>

badanku menggeletar.. siapa ini...sialan aku takut . aku terus berlari kearah pintu bilikku saat aku mula mendengar hentakan kaki menaiki tangga rumahku . pintu terus ku kunci dan aku terus bersembunyi disebalik selimut tebalku berharap ini hanya mimpi.

<dont hide from me...i'll found you ...>

tanganku sumpah menggeletar. airmataku mengalir ... raena! minah! cindy! yerin! pulanglah....jangan tinggalkan aku sorang sorang.. handphone ku tiba tiba berdering menandakan telefon masuk.

nombor yang sama yang telah menghubungiku sebentar tadi . terus ku matikan dan saat itu pintu bilikku terbuka . omma!! tolong anne...anne takutt hikss...

"Lee Anne..i know you there..."

aku masih diam dibawah selimut. takut. tapak kaki itu masih melangkah mendekatiku ..

"come out before i catch u ..."

aku masih diam. tiba tiba selimutku ditarik kuat dan kini dihadapanku adalah seorang lelaki dan..Dia pucat

"Nu-nuguseyo?!"

Lelaki itu tersenyum sinis dan mendekatkan wajahnya kearahku. mulutnya terus keleherku

"Manis...wangi..My taste.."

Aku mula merinding. Aku ingin bangun tapi lelaki itu terus menarik tanganku dan aku terus terbaring.

"Kau siapa!!kenapa kau macam vampire!!"

Llaki itu tersenyum sinis. Dia kemudian menyeringai menampakkan gigi taringnya lalu mendekatkan mulutnya ketelinga Aku

"Namaku Kim Taehyung..Aku adalah Vampire dari dunia lain. Ucapkan selamat tinggal kau yang terakhir pada dunia sebelum aku bawa kau kedunia ku!"

Bdanku menggigil saat dia memandangku tajam. Matanya berubah merah. Wajahnya menakutkan. Urat urat hijau mula kelihatan diwajahnya dan juga dilehernya. wajahnya pucat dan gigi taringnya mula kelihatan.

"Bersedialah untuk masuk kedunia ku Lee Anne...Hahaha"

Kim Taehyung mula mendekati mulutnya keleherku dan aku mula menjerit sekuat hatiku sebelum pipiku terasa perit.

"Arghhhhh!!!!ommaaaa!!"

"Hoi Anne!!bangunlah!"

Aku terus membuka mataku dan memandang roomate ku iaitu Yerin. Eo??bukan semalam dia balik busan dah ke?

"Yerin ahh!!tolong aku..Ada Vampire dan gigit aku!!"

"hah what?vampire??!"

"Iyaa...Nama dia Kim Taehyung...dia cuba gigit aku!"

"Buahahhahahhaha...Kau jangan nak mengarut. Dah cepat siap. Lepas ni ada class kan"

"Yerin...Bukan kau dah balik busan ke?"

"Haah..Tapi semalam aku balik sini balik sebab lecturer aku cakap dia nak buat extra class dan semua wajib datang..Sampai je dapur selerak..Kau pulak dah tertidur pulas atas katil kau. Apalah anak dara ni dahlah cepat siap kita pegi sama sama."

"Kau tak jumpa sesiapa ke masa kau balik?"

"Takde...Aku jumpa kau je!"

Aku mengerutkan dahiku. Apakah aku mimpi?? kenapa serasa benar?? kenapa rasanya seperti memang terjadi.

"Cepatlah nanti lambat!"

"Ah dae.."

Aku terus masuk kedalam bilik air tanpa menyedari ada mata yang memerhatikan kami berdua Sambil tersenyum sinis

Aku bersiap siap dan terus turun kebawah memandangkan yerin sudahpun menungguku dibawah.

TIME SKIP*

"Okey class harini kita ada pelajar baru pindahan dari Daegu. Sila masuk dan kenalkan diri kamu"

Lelaki yang bertutup litup itu masuk dan mengangkat wajahnya.

"Hello., I'm Kim Taehyung From daegu..Saya berpakaian begini kerana saya menghidap Albino".

"Okei Taehyung kamu boleh duduk sebelah Lee Anne

Semua mengangguk faham dan Taehyung terus berjalan kearah Aku. Seperti kukenal wajah dan namanya

"Anne..Kim taehyung ni ke kau maksudkan pagi tadi?? vampire tu?"

Ohya..Benar..Kim Taehyung vampire yang berada dimimpinya itu

"Hi..Lee Anne..We meet again..Still remember me?"

Kim taehyung membuka spek matanya dan matanya yang merah menikam mataku dan wajahnya mula berubah pucat dan gigi taringnya nampak.

"This is not a dream Lee Anne..This is reality.."

Aku terkejut dan trus tidak sedarkan diri . Sah Ini memang Bukan Mimpi!!













BTS IMAGINE [OPEN REQUEST]Where stories live. Discover now