LATE

546 29 3
                                    

Hyuk pulang ke rumah dengan rasa serba salah.. Kalau Hyuk tinggalkan Hwa.. Hwa akan kecewa dan Hyuk pon sama... Kalau Hyuk tetap dengan Hwa... Hwa akan jadi mangsa Eliy dan bapaknya..

Serabut kepala Hyuk memikirkannya.. Hyuk memasuki bilik tidurnya.. Melihat Hwa yg tertidur kepenatan.. Kesian Hwa.. Hyuk mengusap rambut Hwa.. Hyuk mengambil bantal lalu tidur disebelah Hwa..

Keesokkan harinya..

Hwa bangun awal pagi.. Melihat Hyuk tidur sebelahnya.. Hwa terus bergegas ke kampusnya.. Bermula hari ini Hwa akan bekerja untuk membeli coklat kegemaran Hyuk...

Selepas habis kuliah.. Hwa bergegas ke cafe pertama... Tempat Hwa menjadi waiter.. Kemas baju Hwa dengan rambutnya diikat bun tetapi agak berserabai.. Walaupun begitu.. Hwa tetap kelihatan kemas.. Tepat pada pukul 2 petang.. Hwa terus ke cafe kedua di mana Hwa menjadi cooker..

Cafe yg cukup terkenal membuatkan Hwa bergegas membuat kerja.. Kerana ramai pelanggan.. (Kesian Hwa.. X de rehat pon..) tepat pada pukul 12 malam.. Hwa bergegas ke toilet untuk menukar baju.. Hwa menjadi uber sehingga pukul 4 pagi..

Seharian bekerja membuatkan Hwa penat.. Apabila teringat akan kegembiraan Hyuk apabila Hyuk mendapat coklat kegemarannya.. Hwa tidak patah semangat untuk bekerja lebih masa...

Pukul 4:50 pagi..

Hwa pulang ke rumah.. Hwa melangkah masuk perlahan supaya tak mengejutkan Hyuk.. Tetapi.. Hwa pula yg terkejut melihat Hyuk di sofa dengan matanya tajam memandang Hwa..

'Where have you been all this day little lamb?' Hyuk

'Errr... Nowhere.. Ha ha ha..' Hwa senyum kelat

'I've been waiting for you soooo long..' Hyuk

'Ha... Ha.. Ha.. Err.. Hwa ngantuk lah abang.. Hwa nak tido 😅' Hwa

Hyuk bangun dari sofa lalu menghampiri Hwa di pintu.. Dihentaknya pintu lalu mengunci Hwa dengan tangannya.. Hwa tau dia bersalah.. Hwa hanya tunduk..

'Why.. Takut pandang mata abang ke!?' Hyuk

Hwa masih lagi memandang bawah.. Hwa hanya senyap..

'TELL ME!!!' Hyuk memekik

air mata Hwa berlinang.. Hwa tau di salah... Hwa tak nak bagi tau Hyuk sebab Hwa nak buat kejutan.. Hwa sanggup dimarahi..

'A-abang.. Mianhae.. H-Hwa tak de niat nak buat abang tunggu.. 😭😭' teresak esak Hwa menangis..

Hwa penat.. Hwa tak tahan kene marah kalau dia terlampau penat..

'I've been waiting for you soo long.. I thought you were kidnaped or injured.. I worry about you..' Hyuk

Hyuk mengelap air mata Hwa.. Hyuk memegang pipi Hwa lalu merapatkan ke mukanya..

'I'm sorry okay.. Abang tak de niat nak marah Hwa..' Hyuk

Hwa menganggukkan kepala.. Hyuk senyum memandang Hwa..

'Dah.. Jom tido..' Hyuk

Sorry lambat update😅

[C] SWEET MONSTER √√Where stories live. Discover now