Episode 7

41 4 0
                                    

Sebaik Saja Tiba Di Hospital, Aku Hanyalah Menunggu Diluar Kerana Lelaki Tidak Dibenarkan Masuk. Keadaan Aku Ketika Itu Tersangatlah Panik Sehingga Mahu Pengsan

10minit selepas itu, Ibu Amalina Keluar Dan Mengajak Ku Untuk Duduk. Ibunya Menceritakan Segala Yang Terjadi Tadi Bahawa Amalina Tiba-tiba pengsan lalu dikejarkan ke hospital.

Kemudian Ibunya Menyuruh Aku Untuk Pulang Ke Rumah Karna Dia Lihat Mukaku Seperti Kepenatan. Jadi Aku Bilang Yang Aku Tidak Penat Lalu Ibunya Tetap Juga Menyuruh Aku Balik Kerana Tidak Mahu Menyusahkan Dan Jika Ada Khabar, Langsung Dia Akan Memberitahu Kepada Ku. Jadi Aku Pun Pulang Kerana Apa Yang Ibu Amalina Cakap Yang Aku Kelihatan Penat Itu Benar Disebabkan Aku Baru Pulang Dari Kelas Tambahan

Aku Jadi Hairan Kenapa Aku Tidak Bisa Tidur Kerana Selalunya Aku Akan Tidur Sebaik Sahaja Pulang Dari sekolah. Rupanya Aku Terlalu Risau Akan Keadaan Amalina Yang Berada Di Hospital

Lalu Aku Teringat Akan Arwah Nenekku Yang Paling Aku Sayang, Pernah Berada Di Wad Sana Dan Dia Tidak Diberikan Sepenuh Perhatian Oleh Doktor Disana Dan Yang Menyedihkannya,Nenekku Pernah Diambil Darah Oleh Misi Disitu. Selepas Sudah Mengambil Darah Arwah Nenekku. Dia Menyiapkan Sedikit Fail Tentang Kesihatan Nenekku Lalu Dia Pergi Dan Bekas Darah Yang Doktor Itu Ambil Dari Arwah Nenekku Terjatuh Tanpa Dia Sedar. Lalu Dia Ingin Menyuntik Arwah Nenekku Buat Sekali Lagi Untuk Mengambil Darah Lalu Arwah Nenekku Menegurnya Dengan Nada Marah Bahawa Bekas Itu Jatuh Ke Bawah Katilnya. Aku Menjadi Geram Ketika Itu Atas Kecuaian Yang Dilakukan Oleh misi tersebut. Jadi Aku Takut Jika Amalina Juga Tidak Diberikan Sepenuh Perhatian Oleh Doctor Disana.

Keesokkan Harinya Hari Jumaat, Selepas Selesai Menunaikan Solat Jumaat Aku Dengan Segeranya Pergi Ke Hospital Untuk Melawat Amalina Dengan Membawa Sedikit Buah Tangan.

Alhamdulillah! Aku gembira sekali dapat melihat wajah amalina Tetapi Wajahnya Amat Pucat. Aku jadi khawatir dengan keadaannya. Lalu Aku Menanyakan Adakah Keadaannya Baik-Baik Sahaja Lalu Dia Mengatakan Yang Dia Baik Sahaja.

Selepas itu dia ingin memberitahu aku apakah penyakit yang dihidapinya lalu aku terus menyatakan bahawa aku sudah tahu dari awal. Dan dia menanyakan aku siapa yang memberitahu. Aku jadi serba Salah ingin memberitahu kerana ibunya mengamanahkan aku untuk merahsiakannya Lalu Aku Hanya Berdiam Diri. Lepas Itu Dia Terus Meneka Bahawa ibunya Yang Memberitahu. Jadi aku tak ingin menipunya dan aku menyuruhnya agar tidak memarahi ibunya kerana aku yang mendesak ibunya untuk memberitahu. Dia bilang Dia Takkan Marah Dan Terus Dia Meminta Maaf Pada Aku Kerana Menyembunyikannya.

Kalini Aku Berpeluang Untuk Menanyakan Kepada Dia Kenapa Harus Dia Merahsiakan Hal Yang Serius Ini Lantas Terus Aku Menanyakannya. Jawapan Yang Diberinya Membuatkan Aku Sebak Hingga Ke Lubuk Hati Sehingga Aku Tak Mampu Melafazkan Walau Satu Patah Kata-Kata.

Keagungan CintaWhere stories live. Discover now