>DI Malaysia
" Betul ke apa yang awak cakapkan ni Nurul ? Betul ke dia ada dekat Australia sekarang ? Betul ke dia gaduh besar dengan suami dia ? " tanya Syed Harraz Al-A'qif setelah mendengar cerita yang diujarkan oleh tunangnya , Nurul Suraya .
" Betul Qif , saya tak tipu awak pun . Kalau bukan sebab puan sri call saya , saya tak akan tahu cerita ni . Puan sri sedih sangat sekarang ni sebab nasib anak dia . " ujar Nurul penuh yakin .
" Saya rasa bersalah pulak sebab saya lah , suami Aira salah faham dengan dia . Aira tu dah banyak bantu saya untuk dapatkan awak dan saya akan bantu dia perbetulkan keadaan ni . "
" Kalau macam tu , saya nak ikut . Saya akan bantu awak jelaskan semua ni . Kita buat ni untuk kebahagiaan Aira ye . "
" Ye , untuk kebahagiaan Aira . "
Dia rasa kesal sangat dan bersalah . Kerana dia lah perbalahan dan salah faham antara suami isteri itu berlaku . Dan mungkin ada orang sudah merancangnya.
...........
PINTU rumah Tan Sri Aidil diketuk dari luar . Terus sahaja Airan berlari ke arah pintu dan membukanya . Sejak Aira bawak diri ke Australia , dia dan Ayuni tinggal bersama mama dan papanya . Ayuni setuju kerana sudah lama dia tidak berjumpa keluarga mertuanya .
" Assalammualaikum . " ujar Syed Harraz .
" Waalaikummusalam , ye cari siapa ? " tanya Airan .
Kemudian , pandangan dia jatuh pada gadis di sebelah lelaki itu . Itu PA adiknya , Nurul Suraya .
" Nurul , kenapa awak datang dengan lelaki ni ? " tanya Airan pelik .
" Dia tunang saya Tuan Airan . "
" Oh ye haritu awak bertunang , maaflah keluarga kami tak dapat datang . Takpe , nanti masa awak kahwin , kami datang ye . "
" Baiklah Tuan Airan . "
" Silakan masuk . "
' Abang kau baik , sama macam kau Aira . ' desis Syed Harraz dalam hati . Dia senyum segaris pada Airan .
Kemudian Syed Harraz Al-A'qif masuk ke dalam rumah itu diiringi oleh Nurul Suraya .
" Duduk dulu ye , saya mintak isteri saya buatkan air . "
" Terima kasih . " ujar Syed Harraz kemudian dia melabuhkan punggungnya di atas sofa . Nurul duduk di sebelahnya .
" Ayuni , awak buatkan air untuk tetamu kita . "
" Siapa tu ? "
" Saya pun tak tahulah , takpe awak buatkan air untuk diorang . Tetamu ni pembawa rezeki . "
" Baiklah . " ujar Ayuni sepatah kemudian dia membuat air seperti yang disuruh oleh Airan .
Airan melabuhkan punggungnya berhadapan tempat duduk Syed Harraz dan juga Nurul Suraya .
" Ha ada apa ye ? Encik ni siapa ? "
" Saya Syed Harraz Al-A'qif , anak kepada Syed Hamid . Mesti kenal kan ? " tanya Syed Harraz .
" Oh jadi kau lah lelaki dalam gambar tu ? "
" Ye saya . "
" Kenapa tiba-tiba je datang sini ? "
" Saya nak tolong Aira . "
" Tolong Aira ? Maksudnya ? "
" Saya nak jelaskan semuanya kepada suami Aira yang semua ni hanya salah fahan semata-mata . "
YOU ARE READING
1.0 | Khaira : Our Love Story ©
Romance[ Known as Dia Encik Monyet ] PERINGATAN : PLAGIAT & COPY PASTE DILARANG SAMA SEKALI . TERIMA KASIH KEPADA YANG SUDI MEMBACA Khairil dan Aira tidak serasi langsung . Bagaikan anjing dengan kucing . Pantang berjumpa pasti salah seorang akan memulakan...