00 : 07

5.4K 435 199
                                    

« who is she?  »

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


« who is she?  »

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

enjoy reading my blueberries ♡

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"BALIK kampung... ohoho balik kampung~"

Amelia menyanyi riang sambil melipat beberapa helai baju t-shirt nya lalu menyusun rapi baju itu ke dalam sebuah beg hitam.

"Tak sabar aku nak jumpa parents aku. Dah 2 minggu kot tak balik. Aku nak peluk mak aku ketat ketat." Diyana tersenyum sendiri di bucu katil.

"Untung ah balik rumah. Aku ni pulak kena balik rumah kakak aku. Dahlah ada abang ipar aku tu. Terpaksa lah aku bertudung 24 jam non stop. Nak balik JB!" Raysha mencebik.

Dia lantas melabuhkan punggung  di sebelah Syuhada yang sedang sibuk memasukkan beberapa buah buku novel ke dalam sebuah beg.

Syu memang hantu novel. Bagi la genre apa pun. Semua dia minat dan baca. Walaupun dah habis baca, dia akan ulang baca lagi sampai dia betul betul hafal jalan cerita novel tu. Koleksi novel dia pun berlambak.

"Mak kau tak bagi duit tambang bas balik JB ke?" soal Afieya sambil menghirup air kotak berperisa anggur di tangannya.

Piya ni memang jenis tak kisah. Dia tak kemas barang pun lagi walaupun jam dah hampir menunjukkan pukul 5 petang.

5 petang ialah waktu pelepasan semua murid yang menetap di asrama untuk pulang ke rumah masing masing. Nanti kalau mak bapak dia dah sampai, dia capai je beberapa helai t-shirt kat dalam loker tu lepastu sumbat dalam beg. Pemalas!

"Mak aku kata tak payah balik. Membazir. 3 hari je pun."

Raysha sebenarnya menetap di Johor Bahru. Jauh kan? Aku sendiri pun tak tahu kenapa dia boleh sekolah sampai ke Kuala Selangor ni. Baik cari sekolah yang dekat area rumah. Senang.

Kalau pihak asrama benarkan pelajar balik rumah masing masing, dia akan balik rumah kakak dia dekat Puchong. Dan setiap kali nak balik, dia akan merungut dan membebel.

Semuanya sebab malas nak pakai tudung dalam rumah. Cha ni. Benda kecik je pun. Suka sangat besarkan benda yang kecil.

"Ara, kau okay tak? Kenapa senyap je dari tadi? Selalunya, kau yang paling excited bab bab nak balik ni."

Aku yang sedang duduk di meja belajar ku sambil melontarkan pandangan ke luar jendela tersentak apabila mendengar namaku disebut.

Aku menoleh ke arah rakan rakanku. Masing masing memandangku, menunggu jawapan.

[OG] Pujaan Hati Mr HeadprefectWhere stories live. Discover now