6: 𝔱𝔬𝔤𝔢𝔱𝔥𝔢𝔯

459 20 0
                                    

I am ME that is my power

▶▶▶

"OMG! aku kena lari sekarang ni"

Desis Nelly lalu membuka langkah apabila persembunyiannya telah didengari Aiman iaitu setan yang bertopengkan manusia tu.

"Bro, aku rasa kita dah terkantoi ni"kata Harris sambil memegang bahu Aiman.

"Shit! "ucap Aiman lalu membuka langkah mengejar Nelly yang berada di depannya.

Nelly berdoa agar dia tidak tertangkap. Sungguh dia sangat takut saat ini. Di universiti dengan student mula berkurangan. Nelly melajukan lariannya lagi. Setanding laju Usin Bot.

'Sikit lagi'

Desis Nelly sambil menghampiri keretanya. Entah di mana silap langkahnya dia tersadung dan jatuh mencium tar. Nasib tak luka. Dia bangun dan Aiman berada betul di belakangnya kini. Mana taknya, atlet universiti kot!

"B? "panggil Aiman menegur dengan riak muka selamba.

"Tak payah panggil aku dengan perkataan tu. Kita bukan ada apa-apa pun! Dah aku nak balik. Bai"jawab masih lembut dan cuba melarikan dirinya.

"Awak tunggu! "kata Aiman sambil memegang tangan Nelly.

Nelly meleraikan pegangan tangan Aiman. Dia dengan pantas cuba untuk berganjak dari situ.

"Aku tahu kau dengar apa aku cakap dengan Harris. Tak payah nak selindung lagii"ucap Aiman lagi dengan sinis dan menakutkan.

"Let me go! Anggaplah yang aku tak pernah dengar perbualan kau tu"kata Nelly cuba untuk meleraikan pegangan kuat Aiman itu.

Nelly masih cuba meleraikan pegangan tangan Aiman yang semakin keras dan Aiman mula bertindak menarik Nelly ke dakapannya.

"Lepaskan aku lah! "Kuat Nelly menolak Aiman.

"Tolonglah!! "Nelly merayu lagi dengan air mata yang sudah bertakung.

"No way. Let me.... "kata Aiman dengan gatalnya terpotong.

Tumbukan demi tumbukan tepat di muka Aiman saat itu.

"Jangan pernah sesekali kau sentuh adik aku! Kau ingat tu! Now aku akan gantung universiti kau. Tak payah belajar lagi kalau kerjanya menggatal dengan perempuan!! "kata Haqeem yang merupakan pemilik universiti tersebut.

Nelly meningalkan Aiman di situ. Kereta diminta untuk dipandu sendiri. Alhamdulillah Haqeem membenarkan dia untuk memandu sendiri. Nelly membawa diri dan kereta dipandu laju supaya Haqeem tidak dapat mengikutnya dari belakang.

Nampaknya dia terpaksa menerima semua permintaan mama dan papanya. Beberapa minggu lagi ujian semestar pertamanya akan mula buat kali kedua. Sekejap Nelly tergelak kecil. Bukan gila tapi menerima semuanya.

-seminggu kemudian-

Nelly menjeling Mustakim tajam. Malas mahu menatap wajah Mustakim itu. Musuh pertama dan utamanya itu. Ujian dimulakan. Baru beberapa minit, dia telah menggaru kepalanya.

My Husband,My Enemy (COMPLETED) Where stories live. Discover now