🔮Bab 30

11.6K 904 68
                                    

-Raja Andhika Sadewa-

"Beta seru namamu, dikaulah permaisuriku."💍

Andhika POV

"Dan takdir kita, biar beta yang tentukan." sabdaku kepada gerangannya. Tubuhnya yang berada dalam dukunganku terus dibawa keluar dari kamar bersiram ini lalu memasuki ruangan beradu.

Daku sedikit hairan mengapa gerangannya sudah berhenti meronta, apa Bella sudah mengalah dengan paksaanku terhadap gerangannya?

Daku mengerling sejenak memandang wajahnya yang berada separas bersama dadaku.

Terlena? Satu senyuman kecil tidak dapatku kawal apabila melihat keindahan wajahnya pada ketika ini. Gerangannya seumpama bidadari beradu yang sedang nyenyak di alam peraduan. Bagaimana kamu bisa tidur secara tiba-tiba wahai permaisuriku?

Tubuhnya daku labuhkan di atas ranjang secara perlahan-lahan agar tidak terganggu peraduannya. Dan tatkala itu juga daku menyedari bahawa tangannya sedang erat menggenggam leher jubah siramanku sehingga menyebabkan bahagian atas baju ini lebih terdedah.

Daku memandang gerangannya dengan pandangan hairan dan penuh tanda tanya. Apa kamu sedang berpura-pura Bella?

"Beta tahu kamu sedang berpura-pura beradu, jangan pikir beta tidak berani mengapa-apakan kamu hanya kerana kamu sedang tidur, beta bisa lakukan jauh lebih lagi apa yang beta mahukan, apa kamu masih mahu terusan berpura-pura begini, Bella?" Daku cuba memancing reaksinya namun hairan gerangannya tetap seperti enak dibuai alam mimpi.

"Jadi jangan salahkan beta, jika beta mengambil kesempatan kepadamu tatkala ini kerana kamu yang sedang memaksanya." daku cuba mengugut gerangannya sekali lagi namun tetap saja dia mengendahkan ugutanku. Seakan-akan langsung tidak terkesan. Genggaman di leher jubah siramanku masih tidak longgar juga menyebabkan daku terpaksa terbaring mengiring bersama-sama dengan gerangannya.

Daku cuba merapatkan wajahku ke wajahnya, cuba untuk menghentikan kepura-puraannya ini.

"Kita lihat, sejauh mana kamu mahu berpura-pura..."

Saat nafasku hampir bersatu dengan deruan nafasnya yang beralun tenang, daku menghentikan perlakuanku yang ingin mengucupnya. Sepasang mataku memandang lama sepasang mata milik Bella yang tertutup rapat.

Dia....
Benar-benar sedang beradu.
Dan kelihatan seperti benar-benar diulit mimpi.

"Kamu benar-benar tidur sayang...." bisikku perlahan.

Senyumanku terukir senang kerana bisa memandang wajah cantik dan lucunya pada saat ini. Setiap inci wajahnya, daku perhatikan lama. Dari sepasang mata yang tertutup rapat hingga turun ke bibir yang merah delima serta dagunya yang cantik terbentuk.

"Kamu sungguh indah...ciptaan sang alam yang sungguh indah."

"Bella, mengapa kamu hanya berpura-pura mencintaiku? Apa kamu tahu daku begitu mencintaimu? Sungguh separuh nafas ini terkandung namamu." Tanganku mula naik membelai kepalanya yang dilapisi sehelai kain itu. Mahu saja aku membuka kain yang menghalang pandanganku untuk melihat kecantikkannya yang jauh lebih lagi daripada ini. Namun....

"Siapa bilang aku tidak menghormatimu sayang..."

"Jika bukan kerna terpaksa, kanda juga tidak mahu adinda terseksa." satu ciuman daku labuhkan di atas dahi mulusnya.

HIKAYAT CINTA DUA DUNIA✔Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum