prolog

108 0 0
                                    

London
2016
Selasa- 8.00 a.m

        Aku yang tengah makan tersedak akibat jeritan Emi pagi-pagi. Meroyan ke apa minah ni. Emi ni kawan serumah aku selama 3 tahun aku menetap di London. Tempat kami belajar sama sejak tulah kami mula berkenalan.

Aku lihat dia datang ke arah aku yang sedang duduk di sofa. Bekas bijirin aku masih dalam pegangan. Tumpah salahkan dia.

"Kau dah kenapa jerit-jerit ni. Bingit lah. " tanya aku kasar pada Emi. Emi duduk di sebelah aku. Aku lihat di tangan dia ada sekuntum bunga matahari berserta surat dalam sampul.

Lagi sekali

"Nah. Ada lagi untuk kau. Kali ni dah berapa kali eh kau dapat?" dia menyerahkan bunga tersebut pada aku. Bekas bijirin aku letak di atas meja terlebih dahulu. Bunga matahari tu aku sambut.

Aku hidu sedalam dalamnya. Untung hari-hari ada yang menghantar aku bunga. Tapi macam mana dia tahu aku minat bunga matahari. Dah lama aku tertanya tanya. Aku dapat tahu bunga ni untuk aku sebab tertera nama aku atas sampul surat tersebut.

Aku mula dapat bunga sejak rabu minggu lepas. Termasuk hari ni dah 7 kuntum. Masa yang dihantar tepat pada masanya. Aku teringin juga nak tengok si pengirim bunga ni. Surat yang diberi selama ni tak pernah aku buka. Aku hanya biarkan dalam sebuah kotak lagipun nanti aku dah kena balik Malaysia sebab dah habis belajar. Senang lah aku angkut je terus. Bunga pula aku kumpulkan dalam satu balang. Hari hari aku siram.

Aku takkan pernah lupa benda ni. Walaupun aku tak pernah tahu si pengirim, tapi dengan cara dia memikat aku buat aku jatuh cinta dengan si tuan badan. Aku harap aku akan berjumpa dia satu hari nanti.

"Fina! Aku tanya kau buat bodoh je eh." jerit Emi disebelah ku. Aku menjelingnya di sebelah.

"Dah 7 kali sayang ku. Puas?" jawab ku dengan lemah lembut. Bunga tersebut aku letakkan dulu atas meja dan mengambil semula makanan ku yang berbaki.

Emi hanya tersenyum kambing.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 13, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My AmorWhere stories live. Discover now