BAB 4

3.1K 126 11
                                    

"Aku baru keluar toilet la kak..."- jelas Qira

"By the way,why are you calling me?"- soal Shaf hairan

"Lagi satu,kalau makanan dah sampai,kau makan lah dulu. Tak payah tunggu aku..."- sambung Shaf yang masih berada dalam talian.

"Aku memang tengah makan tapi,aku perasan ada orang tengah intip aku sekarang ni. Aku tak kisah kalau aku sorang,ni ada Riskqi Brother's lagi, dengan anak aku dalam perut ni lagi...kau tolong call budak-budak boleh? But,make it slowly so that they will not regonised,ok?"- ujar Qira

"Ok"- balas Shaf lantas mematikan talian

Shaf segera menelefon anak buahnya untuk datang ke Sunway Pyramid secepat mungkin dan siasat siapakah makhluk yang sengaja mencari nahas dengannya. Selesai memberi arahan kepada anak buah nya melalui talian,Shaf pantas bergerak ke Secret recipe.

"Kau okey,kak?"- soal Shaf risau sebaik sahaja sampai di meja yang diduduki mereka tadi.

"I'm okay...how?got it?"- soal Qira

"Considered settle. Enough,eat faster then, we're back. "- ujar Shaf

Mereka pun menyambung makan makanan mereka yang telah diorder tadi. Kembar dua orang tu pula enak sambung tidur selepas diberi susu badan yang telah dipamkan ke dalam botol oleh Kak Su.

Setelah selesai makan, mereka segara ke car park basement mall tersebut mengambil kereta milik Shaf dan pulang ke rumah mereka. Mereka tidak boleh berlama-lama di situ kerana keadaan tak selamat. Ditambah pula dengan keadaan Qira dan mereka membawa Riskqi Brother's bersama mereka. Keselamatan Qira dan babies  lebih penting daripada  Shaf sekarang.

"Do you saw what I  saw just now?"- soal Qira kepada Shaf

"Hmmmmm"- hanya itu yang keluar dari mulut Shaf

"Get in car,now! Don't forget lock the door."- arah Shaf mendatar dengan muka beku. No more Shaf. She's Rossa The Heartless.

Qira dan Shaf melajukan langkah mereka ke arah kereta yang diletak tidak jauh dari situ. Shaf dan Qira pantas meletakkan Riskqi Brother's di dalam baby car seat sebaik sahaja sampai di kereta. Shaf membiarkan Qira masuk terlebih dahulu ke dalam kereta sebelum dia menuju ke arah pemandu.

"Lock the door."- sempat Shaf berpesan sekali lagi sebelum Qira menutup pintu kereta.

Tak sempat Shaf ingin membuka pintu kereta bahagian pemandu,dia diserang dari belakang oleh seorang lelaki. Nasib baik dia sempat mengelak dan pukulan tersebut terbabas mengenai cermin kereta bahagian pemandu yang menyebabkan cermin keretanya retak.

Lelaki tersebut tidak berputus asa, dia cuba untuk menyerang Shaf sekali lagi namun nasib tidak menyebelahinya apabila Shaf pantas mengelak dan menghadiahkan back flip kepadanya. Nasib baik hari itu dia memakai blouse bersama seluar slack. Maka tidak menjadi halangan untuk dia melakukan serangan yang menggunakan kaki. Lelaki tersebut jatuh terlentang manakala hidungnya berdarah bahana  sepakan Shaf.

"Who sent you?"- soal Shaf dingin

"Heh. Do you think I wanna tell you? Stupido!"- sinis lelaki tersebut bersuara

Tanpa berfikir dua kali,Shaf pantas mengangkat lututnya dan menendang kelangkang  lelaki tersebut lalu menyiku dagu lelaki tersebut. Lelaki tersebut jatuh menyembah lantai basement sambil meringkuk kesakitan.

Tepat pada masanya, anak-anak buah Shaf sampai dengan vallfire hitam milik Shaf yang diberi kepada anak-anak buahnya bagi memudahkan pergerakan mereka secara berkumpulan walaupun mereka mempunyai kenderaan masing-masing dan kebanyakan daripada kenderaan mereka semuanya mewah malah ada yang diimport dari luar negara.

Mrs. Danish Mayz[H]Where stories live. Discover now