鏡 : 01

1.7K 278 556
                                    

[ first met ][ spam komen jika sudi💜 ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ first met ]
[ spam komen jika sudi💜 ]










30 minit sudah Yeonsoo menunggu hidangan yang dipensannya untuk sampai, namun batang hidung pelayan pon tidak muncul lagi.

Disebabkan sudah terlalu bosan, dia membuka aplikasi Instagram dan mencari profile pujaan hatinya yang satu.

Adalah kali ke 20 untuk hari ini sahaja dia menatap wajah yang sama. Bosan? Oh tidak, Yeonsoo tidak akan bosan menatap wajah seorang lelaki yang kacak, dihiasi gigi kelinci yang comel.

Jeon Jungkook, lelaki yang agak terkenal di kalangan pelajar sekolah. Selalu dihiasi senyuman manis dan gelagat yang menarik hati. Dan itulah punca utama Yeonsoo menaruh harapan cinta padanya.

Bukan setakat suka, tetapi Yeonsoo tersangat dan sangat obses pada Jungkook. Setiap saat dia nak tengok wajah Jungkook. Dompet, bilik, bawah meja malah baju semuanya dihiasi dengan wajah tampan lelaki itu.

Malah Yeonsoo pernah mengupah seorang pekerja pencetak baju untuk mencetak gambar wajah jungkook pada setiap bajunya.

Nasib, kawan baik Yeonsoo segera menghalang. Kalau tidak, mahu Jungkook tanam kepala dia dalam tanah sebab terkejut melihat mukanya ada pada setiap baju Yeonsoo!

Cuba bayangkan pula jika Jungkook post gambar dia sekali abs. Boleh pregnant online terus Yeonsoo dibuatnya.

"Minggu depan ada perlawanan basketball antara sekolah doh!" Sampuk Ha Yejin, kawan baik Yeonsoo. Sesambil mulutnya mengunyah steak daging lembu kegemarannya.

"Jadi?" Mata Yeonsoo masih tidak beralih daripada skrin handphone. Baginya, topik itu langsung tidak ada kena mengena.

Yeonsoo bukannya main basketball pon. Kalau dia buat shoot, bukannya gol. Tapi jaring gol itu sudah meletup terlebih dahulu.

"Jungkook wakil sekolah kitaㅡ "

"WAH! NAK TENGOK! Bab bab Jungkook ni hehehehehheー" Yeonsoo terus memandang wajah Yejin dengan matanya yang membulat dan bersinar-sinar. Cun! Ini baru topik yang berkenaan dengan dia!

Yeonsoo terus-menerus tersenyum sehingga menampakkan lesung pipitnya yang dalam. Tangannya dikepal, begitu teruja untuk perlawanan itu.

Sebagai head admin fanclub Jungkook dekat sekolah, Yeonsoo wajib tengok. Dari wajah sampai saiz spender Jungkook semuanya dia sudah khatam.

Magic Mirror | kthWhere stories live. Discover now