鏡 : 08

637 134 131
                                    

▪▪▪▪▪▪▪❝  I'm thinking about you and I can't sleep❞▪▪▪▪▪▪

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.








❝  I'm thinking about you and I can't sleep❞





"Kau ni memang tak tahu malu ke? Tak dengar apa yang aku katakan tadi? Jauhkan tubuh busuk kau dari aku. Faham?"

Dan, pada waktu itu aku meredah kerumunan orang yang yang dari tadi asyik melihat drama murahan aku dan si dia. Tangisan aku sudah basi dengan semua ni. Aku tak mampu..

Air mata yang laju mengalir, diseka berkali-kali. Buku yang koyak dan beg sekolah aku yang juga rabak, dipeluk erat sewaktu larian aku menuju ke tempat lain, sejauh yang mungkin.

Setiap orang dijalanan, dilanggar tanpa hirauan. Aku terjatuh, aku terluka namun itu tak setanding dengan apa yang aku rasa.

Aku lebih rela hidup tanpa perasaan daripada hidup dipunahkan perasaan tu.

Cukup, aku sudah tak sanggup.

⊱ ━━━━━━  ∘• ❈ •∘  ━━━━━━ ⊰
















⊱ ━━━━━━  ∘• ❈ •∘  ━━━━━━ ⊰

"NINONINO! NINONINO! PREEENGGG"

"Diamlah kau ni dari tadi buat sound effect sendiri dah kenapa? Loceng basikal ni kan ada. Guna jelah!" Taehyung yang berada di dalam bakul basikal itu menutup telinganya.

Yeonsoo sudah berjanji nak bawa dia ke picnic hari ni. Siap tunggang basikal reben-reben ala-ala puteri kampung lagi. Tapi tulah, mulut macam beruang. Memekak je tahu.

Lagi satu, dah tahu dia nak naik basikal tapi boleh pulak pakai gaun pendek. Buat free show kain terbang tinggi tinggi nan burung kenyalang lah jawabnya si Yeonsoo ni. Lepastu salahkan angin kenapa kibarkan gaun dia pulak.

"NINONINO! WOHOOO DAH NAK SAMPAI DAH NI!"

"EH MINAH! KAU PON DEKAT SINI JUGAK? PERGH JODOH LAH KITA NI"

Yeonsoo yang sudah memparkingkan basikalnya itu terus mendapatkan seorang gadis yang sedang berjalan keluar dari taman itu.

"Sapa Minah? Saya bukan Minah. Awak salah orang ni.." Gadis itu segera melarikan diri. Wajah Yeonsoo bertukar cemberut.

"Aku salah orang ke dia tak mengaku aku kawan dia? Hmpph! Tahulah aku gojes, tapi tak payahlah takut sangat nak tegur balik aku! Booo!" Yeonsoo menjelirkan lidah lalu terus mengambil Taehyung yang berada di dalam bakul.

"Dah kau tegur dia macam orang gila memanglah" Taehyung gelakkan wajah cemberut Taehyung. Yeonsoo hanya menjeling.

Dia masuk ke dalam taman itu dan memilih tempat dia bawah pohon, berdekatan dengan anak sungai yang mengalir perlahan. Mujur kawasan taman indah ni tak jauh dari rumahnya. Jadi dapatlah dia merasa picnic dengan Taehyung!

Magic Mirror | kthWhere stories live. Discover now