鏡 : 13

425 91 46
                                    

[Jangan lupa komen dan votes! Terima kasih banyak-banyak <3 at least tekan jelah butang bintang tu kalau taknak komen pon hehe]

Oups ! Cette image n'est pas conforme à nos directives de contenu. Afin de continuer la publication, veuillez la retirer ou télécharger une autre image.

[Jangan lupa komen dan votes! Terima kasih banyak-banyak <3 at least tekan jelah butang bintang tu kalau taknak komen pon hehe]













Every moment, I keep watching you, without getting bored ❞









Sejam sudah Yeonsoo menunggu Yejin balik daripada kelas seni dia. Namun masih tidak muncul-muncul. Pemandu Yejin tu pula memang akan ambil sekali jalan je, terpaksalah Yeonsoo menunggu.

Ya, Yejin ada pemandu peribadi. Pernah muncul sekali rasanya. Sapa nak tackle pemandu dia, dipersilakan. Nama dia Oh Sehun.


Yeonsoo yang sudah bosan, berjalan-jalan di sekitar kawasan sekolah. Dia membelok masuk ke koridor di tepi tapak perhimpunan, lalu terserempak dengan Jungkook yang berada di arah bertentangan.

"YEONNNN!"

Yeonsoo tersentak.

"Dia jerit nama aku ke tu? Aku tak silap dengar kan? Kan? Betulkan? Betul ni?" Bisik hatinya.

Yeonsoo memandang semula ke arah Jungkook yang sedang berlari kecil ke arahnya. Sebuah sengihan terbit.

Hatinya kian berdup-dap dup-dap, perasaan gemuruh mula datang. Tanpa dia sedar, langkahnya mengundur ke belakang.

"Jangan macam-macam Kook, aku tengah jungshook ni. Kenapa kau boleh lari dekat aku ni?"

Langkah Jungkook semakin dekat dan dekat ke arah Yeonsoo. Semakin dia menapak, semakin tu Yeonsoo mengundur. Siapa je boleh tenang kalau crush sendiri berlari pergi dekat kau?

Unduran yang ke-10 membuatkan Yeonsoo mengerutkan dahi. Dia sudah tidak merasa kewujudan lantai, dan badannya seperti berada di awangan.

"FUCEK AKU LUPA NI KORIDOR NI TINGGI!! ARGHHHHHHHHHH!!"

Maka, terjadilah scene dia tergolek jatuh, dengan lagu sedih mula dimainkan, menangisi kebangangannya sendiri.


















Yeonsoo's pov

"Yeon?"

Aku segera duduk setelah mendengar suara Jungkook.

"Yeon, ok tak ni?"

"Erk, aku jatuh sikit je ni. Aku ok, aku ok!" Aku mengukirkan senyuman palsu. Ok apanya? Sakit luka akibat nenek-nenek sihir gemuk tu pon tak sembuh lagi tau!

"Betul ke ni? Sini aku tolong" Jungkook menolong aku untuk bangun, namun rasa sakit sekali lagi datang. Tangannya yang memegang baju aku, aku tolak.

"Arghhh! Stop Jungkook" Aku mencantumkan kedua belah kening dan menyelak skirt sekolah untuk melihat punca rasa sakit itu datang.

Seperti yang aku tidak harapkan, ada luka dan calar-balar. Nasib tidak berdarah, hanya darah kering sahaja.

Magic Mirror | kthOù les histoires vivent. Découvrez maintenant