three

83 19 29
                                    

Jiyun's pov

Tempat permakaman
[betul ke tu😂 aku taram je tu]

Aku hanya pandang makam omma dan appa aku, aku dah tak mampu lagi nak menangis. Dah 5 tahun berlalu. Sungguh aku sangat rindukan mereka.

"Omma dengan appa jangan risau ya, jinhyuk janji hyuk akan jaga jiyun", ayat itu sahaja yang selalu oppa ungkapkan setiap kali datang ke sini. Aku tahu aku dah banyak menyusahkan dia.

Kami pulang ke rumah semula, aku masuk ke dalam bilik aku untuk menukar pakaian aku. Selesai tukar kepada pakaian yang lebih selesa, aku galas beg laptop aku dan keluar dari bilik aku.

"Jiyun nak pergi mana ni?"

"Oh, nak pergi cafe. Nak cari maklumat untuk next assignment"

"Oh ok. Elok2 jalan tu"

"Nae oppa", aku terus keluar menuju ke lift rumah aku. Sebaik sahaja sampai di bawah, aku terus berjalan hingga keluar dari kawasan rumah aku dan menuju ke Choco's Cafe.

Choco's Cafe

Aku membuka pintu dan suasananya masih sama seperti selalu. Tak ada apa pun yang berubah, muka yang sama juga. Hanya aku dan sekumpulan lelaki dan ada juga 2 3 orang yang menikmati minuman disitu.

Aku menuju ke tempat biasa yang aku duduk. Owner cafe itu juga menghampiri aku untuk mengambil order aku.

"Harini cuaca agak sejuk. So, hot chocolate?", dia pun dah tahu apa yang aku akan order kalau cuaca2 macam ni. Aku hanya senyum segaris dan mengangguk.

"Makan? Ice cream cake?", aku mengannguk lagi. Dia memang dah tahu apa yang aku akan order so yeah.

Bila dia dah pergi, aku membuka laptop untuk mencari maklumat assignment aku. Ya, aku memang suka buat sorang2. Aku tak suka buat dengan orang lain, konon2nya study group tapi bila dah berkumpul hampeh satu hape pun tak jadi.

Lagipun memang takkan ada sesiapa pun yang akan pilih aku sebagai teammates mereka. Aku pun dah biasa buat kerja sorang2. Order aku sampai dan aku menghirup sedikit hot chocolate yang aku order, rasa dia tak pernah berubah.

End jiyun's pov
.
.
.

Seungwoo's pov

Dia datang lagi, aku hanya mampu memerhati dia dari jauh. Aku tak pernah bosan tengok dia, dia cantik. Tapi seungyoun ada bagitahu aku yang dia agak dingin orangnya.

"Hyung, kalau suka sangat pergi je tegur. Tak payah duk usha dari jauh", sebuklah hangyul nih.

"Haah lah hyung, aku sokong apa yang hangyul hyung cakap tu. Apa kata hyung pergi tegur dia", sokong minhee.

"Taknak ah"

"Hyung ni, cuba jadi gentleman sikit", ey junho ni kan kalau sehari tak mencabar aku tak sah.

"Kalau dia tak layan aku macam mana?"

"Hyung, benda tu hyung tolak tepi dulu hyung. Pergi je lah tegur dia alahai itupun nak kena ajar ke?", sejak bila hyeongjun ni macam ni ha? Siapa ajar budak ni cakap macam ni dengan aku ey.

"Hyung, come on ni tahun 2020 hyung. Jangan malu2 jangan segan2, kalau hyung tak tegur dia sampai bila hyung nak usha dia macam ni? Kalau dia tahu ha nanti dia ingat hyung ni pervert, kami tak nak masuk campur eh kalau dia dah anggap macam tu. Belum cuba belum tahu hyung", betul jugak apa yang wooseok cakap tu haih.

Aku dah tak boleh tahan, aku nak jugak cuba bercakap dengan dia. Dingin tak dingin lantaklah, aku kumpul keyakinan diri aku. Dengan perlahan aku melangkah mendekati dia.Fuhh nervous do.

[SU] CAFE || Han SeungwooWhere stories live. Discover now