팙 : 11

1.9K 253 36
                                    

❝ Reyhaa Suweg ❞

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Reyhaa Suweg

Aku sedang berdiri menghadap pintu dengan wajah yang murung. Murunglah dah kalau kena kahwin paksa harini.

Ala kabotlah omma jeon dengan mak aku ni. Benda aku tak sengajakan? Bukannya aku memang gatai gatai nak selak tengok konek dia! Ish!

" reyhaa kamu dah sedia sayang? " , soal mak aku dengan nada lembut seperti ibu yang solehah.

Time ni memang lah solehah kau tunggu kalau aku buat perangai balik hm datanglah balik kata kata kesat dia tu.

" lepas ni reyhaa dah nak jadi isteri orang, reyhaa kena jaga dia, kena bagi sepenuh kasih sayang kat dia, dan cuba cintakan dia seikhlasnya tau? " , pesan mak aku.

" yang mak tetibe jadi baik ni dah kenapa? " , soal aku pada mak aku, dengan itu dapat aku terima satu pukulan manja di kepala dari mak aku.

Manja manja pun menyengat woi.

" eh reyhaa? Jom kita dah kena keluar dah ni " , ajak ayah aku. Aku dengan segeranya datang kepanya dan kemudian aku merangkul tanganku pada lengan ayah aku.

Ayah aku tersenyum ke'ayahan' apabila dia melihat aku yang sedang gemuruh. Mau kau tak gemuruh, tetibe je aku kena berkahwin dengan orang yang aku tak rapat dan tak berapa nak kenal langsung.

" dah sedia? " , soal ayah aku. Aku menganggukkan kepalaku tanda membalas pertanyaannya.

" okay jom gerak " , kata ayah aku. Amboi cara cakap tu macam nak ajak lepak mamak je eh yah?

Aku dan ayah pun berjalan masuk ke dalam dewan yang dipenuhi dengan rakan rakan ibu dan ayah aku, turut serta juga dengan rakan rakan omma jeon dan appa jeon.

Aku berjalan dengan wajah yang tiada ekspresi. Kau faham tak perasaan tak tahu nak reac apa dalam satu situasi.

Ha itulah yang aku alami sekarang.

Ayah aku mengucup lembut pipi aku lalu dia ingin menyerahkan tangan aku pada jungkook yang sedang tersengih nipis memandang aku.

Eii dia boleh senyum?

Ada jugak arnab manusia yang akan di lempang nanti karang.

Aku memandang ayah aku yang dengan slowmonya menyerahkan tangan aku pada jungkook.

Selamat sahaja tangan aku berdarat pada tangan besar milik jungkook, ayah aku tiba tiba sahaja menekup wajahnya lalu berlari sambil menangis mendapatkan mak aku untuk meminjam bahu.

Maaf ye guys, ayah aku tu memang kuat berdrama sikit hm lepastu tetibe anak tunggal dia yang comel ni kahwin pulak harini hm memang menangislah dia.

Aku berdiri di sisi jungkook sambil mendengar kata ucap perkahwinan yang diucapkan oleh namjoon kawan mak aku dan juga kawan kepada taehyung oppa.

Selepas aku dan jungkook berkata 'ya' kami berdua pun sudah sah menjadi sepasang suami dan isteri.

Jungkook pun ciumlah dahi aku sekilas lalu yang lain pun terpekik pekiklah macam nampak retis dari kumpulan bitiyes.

•••

Selepas selesai semua majlis makan. Aku terlebih dahulu naik ke bilik hotel memandangkan appa aku adalah pemilik hotel yang besar jadi kami pun mengadakan majlis perkahwinan kami disini.

Aku masuk sahaja ke dalam bilik terus meluru ke bilik air untuk aku membersihkan diri aku yang melekit dan dalam masa yang sama aku berasa amat rimas dengan dress yang dipakai aku sekarang.

Selepas beberapa minit aku mandi, aku pun keluar dari tandas dengan lengkap berpakaian tidur.

Aku mengambil telefon bimbit aku yang memang aku charge dari tengah hari sebelum majlis lagi.

Maleh aque nak bawak phone tadi tu aku biaq pi tu.

Aku membaringkan diri aku diatas katil sambil bermain dengan telefon pintar aku.

Apa lagi nak dibuat kalau dah start pegang phone? Check it out video trends kat tiktok ler bagi menghilangkan rasa bosan.

Tengah sesedap aku layan video dekat tiktok tengok kiocyr punya pov, tiba tiba pintu bilik dibuka dan ia ternyatalah yang itu jungkook.

" tak tidur lagi? " , tegurnya sambil menanggalkan bow tienya.

" nak tidur lah ni ", jawab aku lalu meletakkan telefon pintar aku di meja lampu yang terletak betul betul di sebelah katil.

" aip sebelum kau tidur " , kata jungkook lalu dia datang dekat dengan aku kemudian duduk di birai katil.

" aku nak cakap sikit dengan kau " , sambung jungkook. Aku menjongketkan kening aku pelik lalu aku memperbetulkan kedudukan aku untuk mendengar kata kata yang bakal dia katakan pada aku.

" mulai harini, mulai jam ini, mulai minit ini dan saat ini— aku nak kau start panggil aku dengan panggilan awak saya sebab yelah kita dah kahwin kan? bukannya berkawan so kan lebih enak di dengari bila kau panggil aku gitu tak ke betui? " , kata jungkook.

Aku memandangnya dengan wajah tak rela.

" dah tu kau? Boleh suka suka je panggil kau aku dengan aku " , balas aku. Dia menganggukkan kepalanya tanda ya.

" ah takde, kalau kau yang tak start guna 'awak saya' dulu then aku takkan gunakan sampailah engkau yang mulakan dulu " , balas aku padanya lagi.

" ish fine! AWAK menang! Dah la malas bercakap dengan AWAK baik SAYA pergi mandi " , katanya mengalah sambil menekankan perkataan 'awak saya' itu.

" okay baguslah kalau macam tu— dah shush shush AWAK pergilah mandi. Busuk " , balas aku sambil menekankan pertaan 'awak' itu juga.

Lalu dia pun menjeling aku dan pergi masuk ke dalam tandas untuk membersihkan dirinya.

•••

•••

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
" √ " ♡ Abang Boba • JJKWhere stories live. Discover now