Aku adalah seorang manusia yang lemah

1.1K 79 5
                                    

"Aku Adalah Seorang Manusia Yang Lemah"
-
Aku juga adalah seseorang yg prnh mnjalani masa jahil yang sangat dahsyat . zaman jahil yang "melampau". Sehingga terasa menyesal teramat kerna pernah mnjalani zaman gelap itu.
-
Bila terkenang kan waktu itu boleh ku anggap diri ini "Bodoh" kerna berbuat ssuatu tnpa berfikir kesannya. Lalu ku mnjadi lemah dan merasa tiada siapa dpt mmbntu diri ku selain ALLAH S.W.T.
-
Tnpa ku sedar, aku juga rasa brsyukur kerna melalui zaman yg gelap itu,bermulanya "HIJRAH" diriku. Saat ku jatuh, bru ku mula mengejar cinta Allah, merintih,meluah dan memohon keampunan dariNya. Aku juga takut tidak mndpt keampunan dari-Nya.
-
Tapi,ku tahu Allah itu Maha Pemurah, Maha Penyayang dan Maha Pengampun dan menunggu stiap dari hamba-Nya untuk mmohon kepada-Nya. Aku mula sedar ujian yang diberikan adalah untuk semakin dekat kepada-Nya.
-
Allah tahu stiap apa yang terdetik di hati mu, trdetik di fikiran mu, boleh saja Allah bagi apa yg kau inginkan. Namun Allah masih ingin mendengar rintihan dan luahan mu dari doa yang kau panjatkan kepada-Nya.
-
Saat doa telah di makbul kan baru lah ku sedar,tiada apa yang lbih berhak ku kejar melainkan cinta Allah dan Redha Allah dan juga cinta kepada Rasul-Nya . Barulah ku tidak kisah jika tiada siapa di sisi kerna Allah sntiasa bersama hamba-hamba Nya.
-
Saat tiada tempat mengadu ambil lah wuduk mu tarik lah sejadah mu, solatlah,berdoalah menangis merintih meluah sepuas-puasnya kepada Allah agar di berikan petunjuk dan hidayah serta kekuatan dalam "Penghijrahan" mu.

shlzh_shzwnie

HIJRAHKUWhere stories live. Discover now