ᶜ ʰ ᵃ ᵖ ᵗ ᵉ ʳ ᵗ ᵉ ⁿ

51 8 0
                                    

𝙨 𝙚 𝙤 𝙮 𝙚 𝙤 𝙣 𝙥 𝙤 𝙫

Rasa sejuk menerkam diriku.Kedengaran hujan renyai-renyai diluar tingkap.Katil yang aku sedang baring rasa aneh seperti ini bukanlah katil bilik aku atau tempat yang aku tidur di khemah.Adakah aku sudah berada di syurga?Katil ini rasa amat selesa sehingga aku tidak mahu membuka mata.Aku mahu kekal berbaring di sini.

"Tersengih-sengih,gila apa."Aku rasa ini bukan syurga.Suara itu amat aku kenal dan tidak mahu didengari.Aku menutup rapat mataku.

"Dah-dah lah tu,aku penat niyh.Kalau kau rasa nak sambung drama kau,aku nak pergi bilik aku.Boleh migrain gini aku duduk lelama dengan kau"Kedengaran kerusi di tolak ke belakang dan tongkat diambil.Dia segera bergerak ke arah pintu,membuka dan menutup pintu.

Perlahan-lahan aku buka mata dan ayat pertama yang terucap di bibir ialah

"WHAT THE HECK JIMIN!'Aku memegang dadaku.Nasib tak ada penyakit serangan jantung,kalau tidak.Memang arwah kat sini.

"Reti pun nak bangun."Jimin kembali ke kerusi yang diduduki sebentar tadi

"Eh suka hati aku lah,aku nak bangun bila."Aku berdengus.

"Kau ingat kau koma semalam esok sedar.Hey bitch,kau koma setahun.And this,gara-gara aku nak angkat kau yang berat macam gajah ni.Kaki aku patah"Dia menuding ke arah kaki kanannya.Kejap,aku koma setahun?

"Weyh serious ah aku koma setahun!Auch."Aku memegang kepalaku yang berasa bingit.

"Haah"Aku mula menggelabah.Jari kuku ku digigit.

"Woi lek ah,gurau sister,"

"Aku cuma gurau aje,kau tak sedar dua hari je.Nasib aku terlibat sekali dengan kau.Kerja sekolah aku belum siap."Jimin menghembur tawanya.

Aku di sini memandang si dia dengan wajah berkerut.Dia ni sedar tak kaki dah patah,kepala berbalut dan muka dihiasi plaster.
Dasar goblok Si anak Park ini.

"Kalau dah tak ada apa-apa aku nak keluar,kau nak apa-apa tak sebelum mak kau balik dari kerja?"

"Kek strawberi"

"Makanlah banyak-banyak kek strawberi tu.Nanti kau jadi kek strawberi,aku makan kau pula"Jimin menunjukkan muka miangnya ke arah aku.

"Eiyy pervert!"Aku menjerit manakala si dia hanya tersenyum nakal.

° • ° • ° • °

"Nasib baiklah Jimin ada.Kalau tak,tak tahulah Seoyeon ni macam mana"Puan Kim mengusap lembut rambut anaknya.

"Omma,semua ni jadi sebab ada dia-"Belum sempat Seoyeon menghabiskan percakapan,Puan Lee sudahpun memukul belakang Seoyeon sambil mengukirkan senyuman lembut.

"Kalau dah tak ada apa-apa,saya undur diri dulu ya"Jimin membongkok dan terus berjalan keluar.

"Kamu nih,adab mana adab?Tinggal kat hutan?"Berdesup telinga Seoyeon dibuatnya apabila ayat itu dihambur oleh mak sendiri.

"Omma tak kenal dia lagi.Kalau omma tahu,omma mesti nak terajang dia.Dia tu cuma nak tunjuk baik depan omma je.Tapi belakang omma sebaliknya.Orang cakap talam dua muka"Seoyeon menunjukkan muka bangga dengan ucapan yang telah disebut sebentar tadi dan hadiah yang diterima oleh Seoyeon ialah telinganya ditarik.

"Auch,omma.Okey,okey.Seoyeon janji tak cakap macam tu lagi.Auch,o-omma sakit."Seoyeon mengusap telinga kanannya.

Siap kau anak Park.Monolog Seoyeon.

°•°•°•°

░ 𝙫 𝙤 𝙩 𝙚   𝙥 𝙡 𝙚 𝙖 𝙨 𝙚   √
░ 𝙘 𝙤 𝙢 𝙢 𝙚 𝙣 𝙩   𝙥 𝙡 𝙚 𝙖 𝙨 𝙚 √
░ 𝙨 𝙥 𝙚 𝙘 𝙞 𝙖 𝙡  𝙩 𝙝 𝙖 𝙣 𝙠 𝙨  ♡

𝐄 𝐍 𝐄 𝐌 𝐘Where stories live. Discover now