"Ha bangun dah?Cepat bersiap dorang nak jumpa kau"Jimin yang main buka pintu tanpa mengetuk terus keluar
"Dasar anak Park"Seoyeon bingkas bangun dan berlalu ke bilik air mahu membersihkan diri.Dia buka pintu dan matanya membulat sekali lagi.
"Ni bilik air ke apa?"Kelihatan mewah.Sofa dan TV juga berada di dalam bilik air.
"Bath tub?Gempak"Seoyeon pantas membersihkan diri dan menukar pakaian yang sudah terletak di tempat persalinan.Tetapi yang peliknya,ada beberapa orang berada di sana menunggu Seoyeon.
"Kenapa kamu berada di sini ya?"
"Kami memang diarahkan oleh Raja dan Permaisuri untuk menolong tuan puteri"Mereka masih menunduk.
"J-jangan cakap yang kamu semua nak pakaikan saya baju tu"Ucap Seoyeon dengan gagap.Pembantu itu hanya mengangguk perlahan.Seoyeon menutup mulutnya tanda terkejut.
"A-ah tak apa,kamu semua boleh keluar.Saya boleh pakai sendiri"
"Tetapi ini arahan Raja dan Permaisuri,tuan puteri"
'Aduh ni payah ni'Monolog Seoyeon.
"Baiklah,saya benarkan"Aku hanya akur sahaja.Malas mahu membesarkan perkara yang remeh ini.
° •° • ° • °
"Anakanda sangat cantik bila memakai baju yang bonda jahitkan itu"Ucap Permaisuri itu dengan senyuman lebar lekap di bibir.Seoyeon hanya tersipu malu dan duduk di kerusi.
"Baiklah,bonda dan ayahanda akan ceritakan segalanya.Minta maaf kalau hal ini buat kamu terkejut ya"Sekali lagi Seoyeon hanya mengangguk.
𝙨 𝙚 𝙤 𝙮 𝙚 𝙤 𝙣 𝙥 𝙤 𝙫
"Kamu sebenarnya anak kami,Seoyeon.Kamu tinggal dengan keluarga angkat kamu sejak berumur empat tahun kerana ada pencerobohan berlaku di istana ni.Jadi kami hantarkan kamu kepada orang yang kami percaya.Termasuk ibu angkat kamu,Taehyung,Junmyeon dan Jimin,"Aku memandang Jimin dengan mata membulat tanda tidak percaya.Dia?Park Jimin?
"Maaf kalau bonda tak bagitahu kamu awal-awal dan bonda harap kamu boleh hadam semua ini"Ucap bonda sambil memegang bahu kiri ku.Aku diam tak berkutik.Tak tahu nak jawab macam mana.Jadi aku hanya mengangguk.
"Seoyeon,esok kamu akan jalani latihan mempertahanan diri pada esok pagi"Aku mengangguk lagi sekali seperti burung belatuk.
[AAAA cliche]
° • ° • ° • °
"Ish perlu ke?"Seoyeon berdengus
"Perlu dan aku tak akan layan kau dengan lembut bila kau dengan status kau ni.Aku Jimin yang yang sama dan kau Seoyeon yang sama.Sekarang cepat lari!"Dia menolak badan Seoyeon supaya cepat bergerak.
"Baiklah,kau nampak patung kayu kat depan kau ni?"Tanya Jimin sambil mengetuk patung kayu.Seoyeon pantas mengangguk
"Aku nak kau pukul pakai kayu ni"Jimin menghulurkan sebatang kayu ke arah Seoyeon
"Aku nak tengok kau punya asas.Kau pernah tengok cerita mempertahankan diri kan?So,daripada cerita tu aku nak kau keluarkan asas yang kau dah tahu."Seoyeon mula mengetatkan pegangan kayu itu lalu pantas kayu itu dihayun ke arah kayu tetapi disebabkan salah langkah,kayu itu mendarat di tempat yang tak sepatutnya berada.
"S-seoyeon,babi senak sial"Jimin jatuh terduduk menahan sakit.Apa yang boleh dibuat oleh Seoyeon hanya ketawa.
"JIMIN!TUAN PUTERI!"
°•°•°•°
░ 𝙫 𝙤 𝙩 𝙚 𝙥 𝙡 𝙚 𝙖 𝙨 𝙚 √
░ 𝙘 𝙤 𝙢 𝙢 𝙚 𝙣 𝙩 𝙥 𝙡 𝙚 𝙖 𝙨 𝙚 √
░ 𝙨 𝙥 𝙚 𝙘 𝙞 𝙖 𝙡 𝙩 𝙝 𝙖 𝙣 𝙠 𝙨 ♡
YOU ARE READING
𝐄 𝐍 𝐄 𝐌 𝐘
Fanfiction【 𝗰 𝗼 𝗺 𝗽 𝗹 𝗲 𝘁 𝗲 】 °•°• 𝘼 𝙋𝘼𝙍𝙆 𝙅𝙄𝙈𝙄𝙉'𝙎 𝙁𝘼𝙉𝙁𝙄𝘾𝙏𝙄𝙊𝙉 °•°• "Terima kasih" "Jangan-" 𝚜 𝚝 𝚊 𝚛 𝚝 :𝟷𝟺/𝟶𝟹/𝟸𝟶𝟸𝟶 𝚎 𝚗 𝚍 : 𝟶𝟻/𝟶𝟻/𝟸𝟶𝟸𝟶 ░ 𝒂 𝒕 𝒂 𝒆 𝒗 𝒆 𝒏 𝒅 𝒆 𝒓 ' 𝒔 𝒔 𝒕 𝒐 𝒓 𝒚 ░ 𝒊 𝒅 𝒆 𝒂 :...