🌹PROLOG🌹

212 22 46
                                    

Tahun 1987.

Hari Isnin,tepat Jam 12:00 malam.

Lokasi:-

"Oi tak guna...mana kau!"terdengar suara kanak2 lelaki berumur 6 tahun memanggil seseorang.

Langkah diambil oleh kanak2 lelaki itu.iris ruby miliknya melihat sekeliling,mencari kelibat seseorang.

Tap

Tap

Tap

"Hah...sini pon kau!!aku cari kau tahu tak!?"tengking kanak2 lelaki yang beriris ruby itu marah.

"Ah...tuan muda cari saya ke? ?"tanya satu suara."habis tu?siapa yang ada kat dapur selain kau!?"marah kanak2 itu sambil mengembungkan pipi chubby miliknya.

Iris ruby miliknya menatap tajam iris kuning lemon milik seorang wanita yang dalam umur 18 atau 20 itu."maaflah...tadi saya sedang menci pinggan.."kata wanita itu dengan senyuman lembut.kemudian pandangan wanita itu dialihkan ke singki lalu menyambung kerjanya.

Kanak2 lelaki yang berumur 6 tahun itu mendekati wanita itu.Hujung skirt(?) Labuh milik wanita itu di tarik sedikit untuk mengambil perhatian si pemakai kerana merasakan dirinya dipulaukan.

"Oi...pandanglah aku.."kata kanak2 itu dengan pipi yang sedikit memerah.tangan kecil miliknya masih memegang hujung skirt wanita itu.

Kerja wanita itu terhenti apabila merasakan hujung skirtnya ditarik.badannya di turunkan sedikit untuk berhadapan si pemanggil.

"Hm?tuan muda mahu apa?"

"B-bacakan...buku cerita untuk aku sebelum aku tidur...boleh?"bisik kanak2 lelaki itu agar tidak didengari wanita itu.namun,apalah nasib,wanita itu dengar bisikannya.

Senyuman wanita itu makin melebar.wanita itu mengangkat kanak2 lelaki itu,lalu berjalan ke bilik milik kanak2 itu."o-oi!?a-apa ni!?turunkan akulah!!"jerit kanak2 itu apabila merasakan dirinya diangkat.

"Tuan muda kata mahu saya bacakan buku cerita untuk tuan?"kata wanita itu.

Kanak2 lelaki itu dibaringkan di atas queen size bed miliknya.

"Tuan muda mahu saya bacakan buku cerita apa?"tanya wanita itu pada kanak2 lelaki itu sambil duduk disebelahnya.

"t-tak jadilah!!dah!kau pergi sambung buat kerja kau!!"kata kanak2 lelaki itu sambil membungkus dirinya dengan selimut.

"Baiklah kalau begitu,saya pergi dulu yah?"kata wanita itu,lalu dia bangun.belum saja dia pergi,tangannya di tarik oleh kanak2 lelaki itu."kenapa tuan?"

"Kau...ada suka sesiapa tak?"tanya kanak2 itu spontan."ah...takde...kenapa tuan muda tanya?"

"U-uh...ka-kalau aku cakap yang aku...aku...uh..aku suka kau..kau suka aku balik tak!?"tanya kanak2 itu lagi sambil menatap muka wanita itu dengan pipi yang merah bak tomato.

"Hahh!?!?"

Iris wanita itu membulat terkejut apabila mendengar kata2 tuan mudanya.

Kanak2 lelaki itu berpaling arah lain,tidak mahu memandang wajah terkejut wanita itu."aku suka kau...aku nak kau jadi isteri aku!!"katanya lagi.

"Jadi...kau sudi tak?"

Hampir saja wanita itu pengsan dengan kata2 terakhir tuannya.siapa yang hampir pengsan jika budak umur 6 tahun,seorang putera,melamar kau sedangkan kau berumur 20-an!?!?kau gila ke!?

"Uh..tuan..saya pergi dulu yah?dah malam ni..esok tuan muda ada latihan bermain pedang"kata wanita itu,cuba menukar topik.

"Tapi kau tak jawap lagi soalan-"

Kata kanak2 itu terpotong apabila wanita itu keluar dari situ.

[Note:-apa aku tulis ni!?!?]

[P/s:-form akan dibuka sebentar lagi]

[Hope you enjoy♡]

[VOTE☆and (COMMENT)>]

My Maid[SU]Where stories live. Discover now