ㅡ enampuluhsatu

1K 151 12
                                    

" Maksud Chim ? "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Maksud Chim ? "

" Siapa je tak marah bila barang dia hilang kan ? Chim memang nak cakap bukan Chim yang ambil , Chim sendiri tak tahu macam mana jam tangan Haris dalam seluar Chim . Jadi ... "

" Jadi ? Chim tak buat , kenapa taknak cakap ?  "

Dia main saspen - saspen pula .

" Chim manusia , Haris manusia . Haris ada perasaan marah , begitu juga dengan Chim . Bila Chim buka mulut dalam keadaan marah , Chim takut Chim akan cakap bukan - bukan . Kata - kata lebih tajam daripada mata pedang "

Jimin menarik nafas sebelum menghembusnya perlahan lalu kembali menyambung ,

" Chim memilih untuk diam . Macam Chim cakap , perasaan marah membutakan semua orang . Cakap benda benar sekalipun orang takkan percaya . Sebab itu Chim larang Lia buat keputusan ketika marah . Biarkan Allah yang tentukan segalanya . Kita hanya diam dan bersabar "

" Kalau kita berada di pihak yang benar , biarkan Allah tunjukkan kebenarannya . Kalau kita berada di pihak yang salah , akui kesalahan itu dengan berani . Minta maaf dan bertaubat dengan Allah , janji jangan buat lagi . Kita hamba Allah , tak lari daripada melakukan kesilapan "

Jimin memeluk bahuku erat . " Selepas ini , andai kata Lia kena fitnah , Lia sabar . Orang yang sabar tinggi ganjaran pahalanya tahu ? Lagi - lagi di bulan puasa ini "

" Nak masuk Syurga tak ? "

" Naklah ei ! "

" Kita berusaha masuk sama - sama ya ? "

❤️

❝ 𝗥𝗔𝗠𝗔𝗗𝗔𝗡 𝗪𝗜𝗧𝗛 𝗤𝗘𝗘𝗠 & 𝗤𝗘𝗘𝗙 ❞ ㅡ 𝗝𝗜𝗠𝗜𝗡 Where stories live. Discover now