Roza:So,kita dah beli baju jom kita pergi ke kedai pasaraya..ejen perempuan pergi beli bahan mentah,lelaki pula pergi beli makanan ringan but,pastikan makanan yang korang beli tu tengok dulu bahan dia pastu tengok tarikh luput ke apa ke...Ha jomlah berpecah..
Semua ejen mengangguk.(Situasi ejen perempuan)
Mika:Apa kita nak beli ni kalau kita tak ada menu lagi..?
Iman:Hurmm apa kata kita buat macaroon untuk pencuci mulut..
Roza:Ok jugak tu tapi apa dia punya hidangan utama..??
Alicia:Apa kata kita masak ayam goreng,ayam masak merah dan makanan sampingan dia salad buah.
Akhirnya,kata sepakat dipersetujui..Jadi mereka pun pergilah cari bahan masakan untuk masak hidangan mereka.(Situasi ejen lelaki)
Chris:Apo kite nak beli nii??
Jet:Susahlah nak fikir makanan ringan yang sesuai dimakan lunch.😥
Ali:Kita belilah macaroon.
Bulat:Tapi manatau ejen perempuan buat macaroon nanti..
Ali:Takkanlah dorangkan masak masakan utama jer.
Khai:Baik tak pyh aku rasa baik kita beli sandwich.Lagi berkhasiat..👍
Ali:Hurmm yalah tapi apa lagi kita nak beli.
Jet:Apa kata kita pergi beli keropok tapi yang kurang skit kandungan bahannya..
Rudy:Ok so kita beli keropoklah dulukan,pastu kita pergi kedai roti tu hah.
Semua ejen lelaki:Alright!!!
Mereka pun pergi cepat ii ke kedai yang menjual pelbagai jenis keropok dengan pelbagai jenis perisa.Ada manis,masin..Wahh..Kalau dorg lambat ii takut nanti ejen perempuan meroyan tengok dorang terhegeh hegeh berjalan..(walaupun hakikat nya perempuan shopping memang lama)😆😆(Selesai membeli)
Roza:Jadi semua bahan dak mencukupi tak?
Jet:Yes,kami juga ada beli sandwich atas idea khai.
Iman:Kami pulak ada beli bahan untuk masak ayam goreng,ayam masak merah dan salad buah.Yg last kami beli macaroon untuk pencuci mulut!!(sambil menayang kotak yang berisi macaroon pelbagai warna)
Semua ejen hanya tersengih melihat ali.
(Dalam hati)Uishh nasib ali tak beli macaroon tu,kalau tak mesti dah membazir dah sebab ejen perempuan pun beli macaroon.
Mereka mengenyit mata kepada khai kerana menjadi penyelamat drpd pembaziran😆😆.Khai hanya tersengih kerang wangi.
Ejen perempuan hanya menggeleng melihat ejen lelaki memberi isyarat mata antara satu sama lain.'ntah apalah yg difikirkan'...
Shikin:Korang dah habis dah kenyit ii mata,kita dah nak balik dah ni.
Semua ejen lelaki tersedar..Haikal tersenyum bila ditegur crush nya tuu..kah kah kah.
Rose:Owh ya lagi satu,malam ni semua free tak sebab kita nak memasak makanan untuk esok.Kita preparelah awal ii lagi senang..
On jer~Jetza
Boleh boleh~Zassoon
Angkat ibu jari~khairose
Ok~Alilicia
Alright~chrismin
Saya/aku boleh jer datang~rudyman
Haikalshikin~memang free pon
Ngamlah tu~BulmiIman:Tapi kita nak buat kat mana?
Semua ejen berfikir..Tiba-tiba..
Minju:Hah apa kata buat kat rumah saya..
Akhirnya semua ejen bersetuju..
Alicia:Jngn lupa malam ni ngan esok ya kalau tak dengan kamu sekali aku masak dalam kuali tu.
Ali:Tenang,Icha.Kami pasti akan datang.😉
Alicia:K
Semua ejen pelik sebab selalunya kalau dorang nak tegur mesti dia balas balik.Tapi kali ni ngan Ali boleh pulak dia ok jer sambil senyum pulak tu.Siapa lagi kalau bukan ejen inviso ni yang tegur.
Moon:Hahhh korang ada apa apa ke nii.Macam lain macam jer.
Alilicia:Eh mana ada(muka mcm udang kena bakar heheh)
Khai:Oi Ali jangan lepaskan peluang nii.Kebas terus..
Ali:Boleh jugak tu Khai.
Dia dan khai berpakat pakat heheh.
Akhirnya...
Pakk
Dua kepala dihempuk..
Alicia:Korang jangan nak macam ii.
Ali&Khai:Sorry Alicia!!!!Semua ejen hanya ketawa melihat adegan kejar mengejar antara alicia dan alikhai.Rose pulak berusaha menenangkan mereka,yelah crush kena hempuk hahah.Tapi dia cuma ketawa dalam hati jer.
(Malam itu d rumah Minju)
Orang terawal sampai...
Siapa lagi kalau bukan Chris,pujaan hati minju cewah..
Minju:Eh chris awalnya sampai...(dalam hati terujalah tuu)
Chris:Heheh of course...(dia tersengih memandang minju)
Minju dah malu ii kucing gitew..Roza:Hah korang jangan nak buat drama depan pintu nii...Cepatlah masuk Chris(sambil menolak chris masuk)
Jet:Ha'ah kita datang malam ni bukan nak dating,kita nak buat persiapan makanan esok..(support Roza lah tu😉)
Chris:Korang dua ni ada lesen ke,tolak tolak kepala orang...Minju sakit ah.
Minju:Lah yeke..Sikit je pun..X hh nak mengada...(terus berlalu ke dapur)
Chris terpana.Dia ingatkan minju nak pujuk dia ke..
Jetza:Ketawa berdekah dekah...
Iman:X yah merajuk lah chris,meh masuk dalam...(pujuk iman lembut)
Chris:(memandang iman sambil tersenyum manis)
Rudy:Memandang cemburu adegan di depannya nii,pastu dia pandang chris bagi amaran..
Chris???faham dengan amaran rudy terus sahaja mengikut langkah minju ke dapur.Heheh singa marah dowh..
Rudy terus berlalu di belakang iman.Iman pelik tapi biarkan jelah.Heheh.dan diikuti ejen ejen lain.Tidak ketinggalan mereka jugak membawa bahan masakan yang mereka beli tengah hari td.Pastu sambil memasak mereka jugak bergurau senda.Heheh tapi yang paling rajin masuk daput tak lain tak bukan mama iman.😂Ejen lain bukan malas tapi dah d bagi green light untuk duduk jer.Tapi Rudy ni datang rajin ngan sweet nya dia nak jugak tolong c iman ni hah.Bukan tolong dia just perhatikan iman kalau dia ada nak pertolongan ke,kecederaan.Puas iman memujuk suruh dia duduk depan jer.Rudy buat derk jer.Sambil menongkat dagu tengok iman memask.Akhirnya iman pasrah.Sesekali kalau dia nak capai mana mana yang tinggi dia suruh lah rudy tu hah..Berguna jugak rudy d dapur nii.Lepastu Rose ngan minju suruh iman berehat sebab dari tadi dia jer yang kehulur kehilir ke dapur...Iman pun berehat di sofa ruang tamu..Rudy duduk disebelahnya sambil bagi air dan sapu tangan pada iman..
Iman:Terima kasih rudy(senyum manis)
Rudy:apa lagi merah seluruh muka...erm ya sama ii
Ejen lain tersengih nakal...Jet:Roza aku pun nak macam dorg gak..
Roza:Macam mana yg kau nak nii,kw jngn nak menggatal kat rumah orang eh..
Jet:Erk takdelah(terdiam)
Roza:tersenyum melihat jet terdiam,takut ker heheh(Kau nak aku layan kau macam rudy layan kw eh)angkat kening..
Jet:memandang roza
Roza:tersenyum manis...
Jet:tersengih hehehehZass:Moon,kw nampak tak dorang semua sweet ii.
Moon:Ha'ah lah aku jak ni yang single and available😓
Zass:Takpe aku akan tolong kau..
Moon:Macam mana, aku nak ckp I love U pun susah...
Zass:Kw practise ckp I love u ngan aku
Moon:ok aku cuba
Moon:I lo..love you
Zass:I love you too(kenyit mata)
Moon:rasa bahang kat muka.Kw buat ngan aku ke tu atau tu reaksi orang yang aku ckp I love u...
Zass:Aku buat untuk kau..A..aku suka kau(garu tengkuk)
Moon:Erkk
Zass:Kau terima tak???
Moon terdiam
Zass:kalau kau tak terima takpelah(ingin berlalu
Moon:Siapa ckp aku tak terima??
Zass&moon tersenyum malu..
Chris:Ewah ewah sweetnya pasangan inviso nii..Nasib tak gmbr.
Baru dorang perasan mereka dah jadi tumpuan.Akhirnya semua ketawa..Semua crush yang pendam perasaan tu semua meluah..Hahah cewahh.Nantikan chapter seterusnya tau😉vote and comment kalau ada idea yg lebih menarik.
YOU ARE READING
Fall In love M.A.T.A(Complete)
FanfictionAku ada buat 8 ship kat sini Rudy x iman ali x alicia Bulat x mika Zass x moon Jet x roza chris x ???? Khai x ???? Ha nak tau siapa ship Chris Dan Khai???Silalah baca💗💗 Start:22 mei 2020📌 End:12 february 2021📌 maybe will be in editing but idk wh...