Bab 4

3.5K 422 58
                                    

Prince dan Faye akhirnya berhenti di sebuah tempat yang kelihatan sebuah rumah yang sedarhana besar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Prince dan Faye akhirnya berhenti di sebuah tempat yang kelihatan sebuah rumah yang sedarhana besar.

Rumah itu dikelilingi oleh pokok-pokok yang rendang. Prince memarkingkan kereta di hadapan rumah itu lalu mereka berdua keluar daripada kereta itu.

Faye hanya memerhati Prince yang menuju ke arah pintu rumah tersebut.

Dan baru sahaja dia ingin mengetuk pintu itu, pintu itu sudah dibuka oleh seorang lelaki. Faye agak terkejut seketika kerana lelaki itu seolah-olah sudah mengetahui kehadiran mereka.

Prince tersenyum memandang lelaki itu lalu mereka bersalaman persahabatan.

"Dec, sorry ganggu kau time-time macam ni" ujar Prince. Dec hanya tersenyum.

Dec atau nama sebenarnya Declan Herz merupakan kawan baik kepada Prince. Mereka berdua juga bukan setakat kawan baik tetapi kawan sekerja. Declan Herz membawa maksud Full Of Goodness Heart.

Declan Herz:

Declan Herz:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"sokay..aku pun tak busy harini" balas Dec lalu dia mengerling ke arah seorang gadis yang memerhati mereka daripada jauh.

Dec memandang ke arah lalu memberi isyarat kepada Prince seperti menanyakan 'siapa tu?'

Prince membalas "tu Faye.. dia sama macam aku"

Dec terdiam mendengar hal itu
lalu akhirnya dia mempelawa mereka masuk ke rumahnya untuk berbincang mengenai hal yang menjadi tanda tanya pada hari itu.

Faye hanya memerhati sekeliling kawasan dalam rumah itu, penuh dengan alatan-alatan seperti agent punya alat dan walaupun daripada luar, rumah ini nampak biasa. Di dalamnya sangat canggih dah berbeza. Jadi betullah apa yang Prince bagitahunya? bahawa rakannya itu seorang agent rahsia?

Faye mengambil tempat di salah sebuah sofa . Dia hanya memerhati dua sahabat itu seperti sedang berbual mengenai sesuatu.

"ouh macam tu..." Dec mengganguk faham setelah Prince menceritakan kepadanya apa yang telah terjadi kepada mereka dan bagaimana Prince boleh berjumpa dengan gadis bernama Faye itu.

( OWARINASHI ) - PhotoGraphic Memory (DITERBITKAN) ✓ -Preview only-Where stories live. Discover now