part 4 dan 5

1K 51 23
                                    

(Ini syila nak cakap ni.... Syila mungkin ada taip tapi x ikut cam dalam prolog so syila akan ubah jalan cerita sikit... Mungkin dalam prolog itu mungkin akan ada dalam cerita atau mungkin tidak sbb syila ni jenis lupa jalan cerita dan selalu ingin ubah jalan cerita supaya lebih menarik.... Maaf yer kalau pening dan x faham... Maaf yee)

(Oh satu lagi.. Waktu yg time mereka kehilangan ibu bapa mereka..umur trio original 16 thn.. Bilce pulak 15..manakala soltho 15...sudah dimaklumkan..)

(Jangan tanya sbb mungkin syila x mampu nak jawab soalan korang.. Maaf)

Enjoy!

Bersambung.....

Keesokkan harinya.....

Cahaya meyinari di halaman tok aba dan akibat sinaran cahaya matahari itu mampu mengejut seorang pemuda yg tengah tidur di pondok tok aba.

Gempa:ugh... Hurm?... Dah pagi ke.. Aduh.. Sakitnya kepala aku....

Hali:oi! (Muncul secara Mengejut)

Gempa:opocot!!! Hish hali ni.. Jang-

Hali:dah tak yah nak marah aku bagai..pergi kemas sekarang! Dah la baru cam taik.. Pergi mandi! Cepat!

Gempa:(sakit hati) baiklah(terus masuk dalm rumah)

Apabila dia dalam rumah, dia nampak yang lain. Dia cuba tegir namun semua buat derk sahaja. Malah tinggal sahaja gempa seorang diri disitu. Gempa pulak berasa sedih plus sakit hati namum dia tolak tepi perasaan itu lalu dia naik atas untuk mandi dan tukar baju.

Pov gempa

Marah benar mereka dengan aku.... Tetapi.. Itu bukan salah aku... Kan?.... Xpelah... Nasib baik makanan boleh nanti aku makan... Lebih baik aku pergi mandi cepat2

End pov gempa

Selepas dia dah tukar baju dan mandi, dia turun untuk makan. Tetapi sebaik sahaja dia turun, dia dapati makanan dekat atas meja dah xde. Dia berasa pelik dan lapar. Lalu dia mencari makanan dekat dapur.bila dia masuk dapur terus nampak makanan dekat atas meja... Semuanya dalam tong sampah. Gempa berasa sangat sedih.

Gempa:(cakap pelahan sambil tunduk kepala) kalau yer pun marah aku... Janganlah buli aku cam ni....(angkat kepala) xpelah.... Lebih baik aku pergi sekolah sahaja......

Dia mengambil beg sekolah lalu galas beg sekolahnya. Semasa dia berjalan, dia perasan ada sesetengah tu pandang dia dengan pandangan marah,kecewa dan sedih.gempa buat x peduli jadi dia terus jalan tanpa pedulikan yang lain tetapi ada ayat yang menyebabkan dia terhenti.

kenapa kau BERUBAH?!(Hiatus)Where stories live. Discover now