🎲9🎲

139 21 17
                                    

Taehyung memandang wajah Hyera yang sedang leka memandang ketenangan tasik di hadapannya.

"Kenapa pandang saya macam tu?" Hyera menyoal. Mungkin tersedar dengan renungan mata Taehyung.

"I miss you dear." Taehyung merehatkan kepalanya di bahu Hyera. Tersenyum manis gadis itu jadinya mendengar kata kata yang boleh membuatkan hatinya cair seratus peratus.

"Saya di depan mata pun awak masih lagi nak rindu? Hm?"

"Biarlah. Tae rindu dengan Hyera saja. Tae sayang Hyera saja. Tae cinta Hyera saja. Selamanya Kang Hyera milik Kim Taehyung saja." Hyera tergelak kecil. Hatinya tercuit melihat perangai Taehyung yang berubah manja secara tiba tiba itu.

"Aigo! Kenapa tiba tiba jadi manja pula ni. Comelnya!" Pipi Taehyung dicubit perlahan.

"Biarlah. Saya manja dengan awak saja tau. Tak manja dengan orang lain. Only you can see my cute, soft and childish side."

"Taehyung ah. Bila nak melamar saya? Saya nak berkahwin dengan awak." Taehyung tersenyum. Pipi Hyera diusap perlahan.

"I will propose you. Cuma tunggu saja. Sekarang bukan masa yang sesuai untuk semua ini. Awak masih lagi baru dalam kerjaya. Saya nak awak bina kehidupan awak sendiri. Hidup secara berdikari dan boleh survive sendiri." Jelas Taehyung. Hyera hanya mengangguk faham.

Dia tahu, Taehyung hanya lakukan yang terbaik saja buat dirinya. Jika Taehyung kata seperti itu, dia pasti yang kekasihnya itu mahukan dia berjaya dahulu. Barulah menyelami dengan lebih mendalam dalam kehidupan perkahwinan.

Keadaan menjadi senyap semula. Masing masing hanyut dalam ketenangan tasik di hadapan. Sehinggalah mulut Hyera mula keluarkan senandung.

"Lagu apa awak senandungkan itu?" Soal Taehyung.

"Eo? Lagu ni saya selalu dengar pada waktu malam. Dah macam muzik tidur. Saya suka muzik ni. Walaupun kedengaran seperti lagu bergenre kegelapan, tapi saya suka." Taehyung tersenyum melihat Hyera yang tersengih itu.

"Sejak bila awak suka dengar lagu pada waktu malam ni?"

"Sejak saya berjumpa dengan lagu itu. Bila saya dengar, saya rasa nak menari saja. Setiap malam saya dengar sampai saya sudah senandungkan lagu tu di mana mana tempat. Hyejin pun kata yang saya ni macam langau. Suka bersenandung." Taehyung ketawa kecil. Rambut Hyera diusap perlahan persis anak kecil.

Namun, tanpa mereka sedar ada seseorang sedang memerhatikan mereka berdua bersama satu senyuman. Senyuman yang sayu berbaur hambar.

'Di kala malam, melodi itu disenandungkan oleh sang lelaki. Di kala siang, melodi itu disenandungkan oleh sang gadis. Teruskanlah bersenandung Kang Hyera. Kau akan temui jawapannya.'

Serenade

[C] SERENADE | KIM TAEHYUNGWhere stories live. Discover now