٩ ༈Glass Slipper

5.3K 584 177
                                    

Nukilan Seorang Anastasia"Aku Anastasia si kakak tiri Cinderella

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nukilan Seorang Anastasia
"Aku Anastasia si kakak tiri Cinderella. Disaat tongkat sakti ibu peri tidak lagi diayunkan buat Cinderella, kasut kaca kini sudah ditakhlukinya maka bermulalah kisah si boneka Anastasia."

" أَشْهَدُ أَنْ لَاإِلَــــهَ إِلَّا اللهُ ، وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُوْلُ اللهِ "

Aku bersaksi tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah dan aku bersaksi sesungguhnya Muhammad adalah pesuruh Allah.

※※※

"Asyhadu al laa ilaha illallah... "

Anastasia mengelap kasar bibirnya menggunakan kain baju yang tersarung padu tubuh. Lalu dia menyambung semula kalimah yang diucapkannya.

"..wa asyhadu anna muhammadar rasulullah..."

Sudah masuk sepuluh kali dia mengulang ayat yang sama sambil tangan tidak berhenti dari meramas bibirnya kasar. Darah yang mengalir keluar dari bibir hanya diabaikan.

Anastasia memandang rautnya pada pantulan cermin dihadapan, pili paip dibiar terbuka. Air terus mencurah keluar memenuhi sinki bilik air itu.

Lama dia menatap wajahnya sendiri.. Lantas dia menadah tangannya pada pili paip membiarkan air mencurah keluar memenuhi tapak tangannya, kemudian dia membawa air itu membasahi wajah.

Air diambil lalu digosok kuat pada bibir yang sudah terluka. Dia mengambil lagi air lalu digosokkan bibirnya sekali lagi.

Lagi dan lagi..

"Auch ! "

Dia menjerit kecil cuba menahan sakit pada lukanya. Semakin banyak darah yang keluar dari bibir merah itu, Anastasia pula hanya memandang kosong cairan merah miliknya.. tidak pula dia mencuba untuk membersihkan wajahnya yang sudah dipenuhi cairan ferum itu.

Haruman ferum menusuk kuat deria baunya.

"A-aku bersaksi..bahwa sesungguhnya t-tiada t-tuhan yang berhak disembah m-melainkan Allah.. "

Dengan bibir yang terketar-ketar dia mencuba untuk menghabiskan ayat itu. Sakit yang kian menghimpit, cuba ditahan sedaya upaya. Kemudian dia menyambung kembali kalimah itu sambil menahan sakit yang kian menyengat. Dia dapat rasakan bibirnya sudah berdenyut-denyut penuh ritma.

"..dan aku j-juga bersaksi b-bahawa Nabi Muhammad itu a-adalah pesuruh Allah.."

Nafas berat dihembus kuat. Tanpa sadar air matanya jatuh membasahi pipi. Bibir yang bergetar digigit kuat membiarkan darah terus mengalir keluar.

"Allah akan ampunkan Aasia kah ? Allah masih terima Aasia dalam agamaNya?"

Dia berbisik pada alamー bisikan syahdu itu bergeser lembut pada bayu menciptakan getaran gema disegenap ruang bilik air.

ANASTASIA : A Tale of Esmeralda [ TERBIT ]Where stories live. Discover now