˚₊·͟͟͟͟͟͟͞͞͞͞͞͞➳❥ 𝒄𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 𝒐𝒏𝒆 ♡

61 6 26
                                    

" JEONYU !! ppaliwa ! " jerit jackson pada Jeonyu yang masih memakai kasut sekolah . Jackson menggeleng geleng kan kepalanya sambil memandang Jeonyu . Jeonyu hanya mendiamkan dirinya .

Dia segera bangun setelah siap memakai kasut . Tanpa melengahkan masa , dia terus masuk ke dalam kereta .

Kereta jackson pun meluncur laju untuk menghantar Jeonyu ke sekolahnya .

Di Dalam Kereta ;

Jeonyu hanya mendiamkan diri sepanjang masa di dalam kereta . Sepatah perkataan pun dia tak cakap dengan Jackson .

Sesampainya Di Sekolah ;

Jeonyu masuk ke kelas nya yang terletak di tingkat 3 . Jeonyu pun masuk ke kelasnya . Kebetulan cikgu tak masuk lagi .

" weh jeonyu kenapa semalam kau tak datang ? risau aku . " kata kawannya iaitu Choi Choon Hee .

" aku tak sihat . pening kepala . " jawab Jeonyu sambil mengeluarkan buku untuk subjek pertama . Choon He hanya mengangguk .

" Chuji , nanti tolong hantarkan homework semalam dekat aku . " pinta Jeonyu . Choon He tersenyum sambil membuat simbol ' ok ' menggunakan tangannya .

Chuji ialah nama panggilan ringkas yang hanya digunakan oleh Yeonju . Setiap kali Jeonyu memanggil Choon Hee dengan nama panggilan itu , pasti Choon Hee akan tersenyum lebar .

Cikgu Koh pun masuk ke kelas . Pembelajaran mereka pada pagi itu dimulakan dengan subjek yang paling dibenci oleh Jeonyu iaitu subjek Matematik .

•••

Jeonyu berjalan perlahan ke pintu pagar sekolah . Awal awal lagi Choon Hee dah balik kerana ingin mengikut ibunya ke rumah sepupunya . Bermakna , hari ini Jeonyu terpaksa balik seorang diri . Bukannya dia tak biasa balik seorang diri , tapi pasti budak budak gangster di sekolahnya akan mengekorinya dan seterusnya membulinya .

Jeonyu tahu yang geng geng gangster di sekolah sekarang sedang mengekorinya dari belakang . Jeonyu berjalan dengan lebih laju . Tiba tiba sahaja beg sekolahnya ditarik ke belakang dan badannya hilang imbangan lalu terus terjatuh ke jalan raya .

Jeonyu mengusap sikunya yang tergeser ke jalan raya . Lengannya terasa pedih . Jeonyu memegang sikunya yang berdarah . Dia perlahan lahan bangun . Kepalanya terus menunduk . Tidak berani untuk bertentangan mata dengan si pembuli .

" k..korang..nak apa ....lag...i ?..." tanya Jeonyu yang sedang ketakutan . Ketiga tiga pembuli itu memandang antara satu sama lain lalu tersenyum sinis . Beg sekolah Jeonyu terus direntap dan mereka mengeluarkan dompet dan mengambil kesemua wang simpanan Jeonyu . Jeonyu tidak berani untuk menghalang .

Dia tahu jika dia menghalang , pasti dirinya akan lebih teruk dibuli . Dia hanya menbiarkan sahaja pembuli itu mengambil kesemua duit nya . Setelah itu , pembuli itu pun segera beredar . Badan Jeonyu sempat ditolak membuatkan Jeonyu berganjak ke belakang .

Bahunya terasa sakit . Dengan berhati - hati , Jeonyu mengambil begnya dan berjalan untuk pulang ke rumah .

•••
Jeonyu segera masuk ke biliknya . Di kunci pintu biliknya agar tiada sesiapa masuk . Dia meletakkan begnya di kerusi belajar . Tanpa berlengah lagi , Jeonyu segera mengambil ubat dan menyapu pada sikunya .

" auchh !! " jerit Jeonyu . Air matanya hampir mengalir semasa menyapu ubat . Dia mengambil plaster dan dilekatkan lada lukanya .

Tiba tiba pintu bilik Jeonyu diketuk .

" jeonyu ! hyung dah belikan makanan tu ! nanti turun , makan tau " arah jackson yang berdiri di luar pintu . Jeonyu hanya mendiamkan diri .

" hiks...hik...s...." rintih Jeonyu . Jackson yang baru hendak turun ke bawah untuk menonton tv tiba tiba terhenti .

" j..jeonyu menangis ke ? " kata jackson seorang diri . lalu jackson segera mengetuk pintu bilik jeonyi kembali .

" jeonyu , bukak pintu ni . kenapa ni ? " tanya jackson sambil mengetuk pintu bilik jeonyu berkali kali . tiba tiba pintu itu terbuka .

jeonyu segera memeluk hyungnya . jackson masih terkejut dengan tindakan jeonyu . dia pun membalas pelukan adiknya .

" jeonyu ah....waeyo ? ceritalah dekat hyung .... apa jadi ? kenapa luka luka ni ? " tanya jackson yang risau dengan keadaan adiknya .

" hik...s...hyung.....jeonyu s...ssakit....jeo..nyu....tak suka...pergi seko...lah...jj- jeonyu...kena bu..buli..." adu jeonyu yang masih menangis teresak esak . habis basah bajunya akibat menangis .

jackson mengusap perlahan rambut jeonyu . hatinya hancur melihat adiknya menangis sebegitu rupa . dia tahu yang jeonyu sering dibuli . tapi tidak pernah sehingga menangis seteruk ini .

" hyung tau...tapi...adik hyung ni kuat kan ? hyung tahu yang jeonyu kuat...uljima...hyung ada dekat sini ...." pujuk jackson .

akibat terlalu banyak menangis , akhirnya jeonyu tertidur di dalam biliknya . jackson memandang adiknya dengan rasa kasihan . entah mengapa bila jeonyu tidur , jackson akan berasa sebak .


to be continued <3

hshs nak bgitau ni...cerita ni sad ending ye anak anak hshshs . tu je . hehe bye .

vote and comments :)

[ OG ]❝ Depression || JACKSON WANG ❞Where stories live. Discover now