˚₊·͟͟͟͟͟͟͞͞͞͞͞͞➳❥ 𝒄𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 𝒕𝒆𝒏 ♡

11 3 0
                                    

" tolong dia kalau perlu " kata mark lalu meletakkan panggilan tersebut . walaupun jeonyu itu bukanlah adik kandung nya , tetapi dia tetap rasa bertanggungjawab .

" macam mana hyung ? " tanya bambam yang dari tadi hanya mendengar perbualan mark dengan sesorang di talian .

" settle dah . hyung dah suruh orang untuk jagakan jeonyu dengan chuji . " kata mark lalu menghirup airnya perlahan .

" tapikan hyung , hyung tak rasa ke yang orang pakai hoodie hitam tu pelik dan seram ? " tanya bambam sekali lagi .

mark terdiam .

" tipulah kalau hyung kata tak pelik dan seram . tengoklah , cara pemakainan dia pon dah nampak macam dia tu psycho " jawab mark tenang .

" tu lah ... habistu bila hyung nak bagitau dekat jackson hyung ? " tanya bambam lagi dan kali ini mark terdiam dengan lebih lama .

" wae hyung ? "

" ani...hyung taktau macam mana nak bagitau jackson . " jawab mark sambil termenung jauh . bambam mengeluh perlahan .

s
k
i
p

Di sebuah hospital terbiar di kota Seoul itu , seorang gadis perempuan yang memakai hoodie serta topi berwarna hitam sedang menatap gambar seseorang . matanya melirik pada wajah di dalam gambar tersebut .

" kau jangan ingat aku tak tau apa masalah kau...aku tau....kau depression dan mudah terpengaruh . kau panik bila tahu something yang luar biasa . kau ada axiety . " bisik gadis itu sendiri . gambar itu ditatap lagi .

" kau terlalu mudah untuk aku hasut . terlalu mudah . " sambungnya lagi . lalu , gambar tersebut dilekatkan di dinding bangunan tersebut . gadis itu mengambil sebilah pisau . dia membelek belek pisau tajam itu . dengan sekelip mata , pisau itu terlekat di dinding . tepat mengenai gambar tersebut .

" jeonyu wang .... kau tunggu masa kau " kata gadis itu lalu segera beredar dari hospital itu .

5 minit setelah gadis itu keluar , seseorang telah ke tempat di mana gambar itu berada . dengan sekali petikan , gambar itu sudah berada di dalam memori telefonnya . dia mengambil gambar semua bukti bukti dan menyimpannya .

tanpa berlengah masa , gambar itu dihantar pada seseorang yang berhak mengetahui segalanya . dia terus beredar dari kawasan itu .


Thailand 🇹🇭 .

" fuh , penat betul . tapi best . ahgase semua kat sini sporting . macam bambam " kata yugyeom .

bambam yang mendengar nya hanya tergelak . setelah seharian membuat konsert di situ , mereka pun kembali ke bilik hotel masing masing untuk membersihkan diri sebelum makan .

*ting*

notifications telefon mark berbunyi . dia membuka mesej yang diterimanya . alangkah terkejut nya dia , gambar yang diterima nya itu mengandungi gambar jeonyu yang telah dibaling dengan pisau .

hatinya berasa tidak sedap . telefon disimpan , dan dia terus ke biliknya .

s
k
i
p

" jeonyu ah , aku nak pergi 7e jap . nak beli ramen . aku lapar lah . kau nak kirim apa apa tak ? " tanya chuji yang dah siap untuk membuka pintu .

" hm..belikan aku ramen jugak lah dengan air . " kata jeonyu . chuji mengangguk lalu segera berjalan ke 7e yang berhampiran .

sewaktu chuji keluar dari rumah , matanya menangkap sesusuk tubuh di dalam kegelapan . walaupun keadaan masa itu gelap , chuji yakin bahawa itu adalah bentuk tubuh manusia . fikirannya melayang memikirkan siapa . langkahnya diperlahankan sedikit , sehinggalah susuk tubuh itu bergerak pantas meninggalkan kawasan itu .

chuji teragak agak untuk meneruskan perjalanan ke 7e . tapi memikirkan perutnya yang sudah bising minta diisi , di kuatkan juga semangat untuk membeli ramen .


to be continued !

weh , mianhe sebab tak update macam dulu . insyaallah kalau jumaat ni aku rajin or ada masa free , aku try update 2 chapter . oh btw , aku dah ada idea untuk ff markjin :))) . and semalam aku scroll twitter and then aku tengok video youngjae yang dekat idol radio tu . fuh aku menangis . taktau nak cakap macam mana :") sumpah aku rasa nak nangis :") #AhgaseWaitingForGot7 💚💚💚

vote and comments juseyoo <3

[ OG ]❝ Depression || JACKSON WANG ❞Where stories live. Discover now